مطالب مرتبط:
قاچاقچی اشیای تاریخی در آذرشهر به دام افتاد
خروج اشیای تاریخی از کشور مشروط به تصویب هیئت وزیران شد
ضرغامی :خروج اشیای تاریخی از کشور منوط به تصویب هیئت وزیران شد
خروج اشیای تاریخی از کشور منوط به تصویب هیئت وزیران شد
ضرغامی: خروج اشیای تاریخی از کشور منوط به تصویب هیئت وزیران شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 ساعت 14:152024-06-05حوادث

کشف 18 قلم اشیای تاریخی با قدمت دوره ی معاصر در آذرشهر


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کشف 18 قلم اشیای تاریخی اصل و غیراصل با قدمت دوره معاصر در جریان بازرسی از خودروی مشکوک در شهرستان آذرشهر خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کشف 18 قلم اشیای تاریخی اصل و غیراصل با قدمت دوره معاصر در جریان بازرسی از خودروی مشکوک در شهرستان آذرشهر خبر داد.

سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: به دنبال تردد خودرویی مشکوک در سطح شهر آذرشهر، عوامل انتظامی این شهرستان با اخذ دستور مقام قضایی اقدام به توقف و سپس بازرسی از این خودرو کردند که 18 قلم اشیای تاریخی اصل و بدل با قدمت دوره معاصر در جریان این بازرسی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: تعداد یک قلم مجسمه سنگی سرگوزن از جنس مواد ترکیبی غیراصل و یک قلم مجسمه سنگی مورچه خوار از جنس سنگ سیاه غیر اصل در جریان این بازرسی به عنوان اشیای تاریخی غیراصل کشف و ضبط شدند.

وی افزود: تعداد یک قلم سماور ذغالی برنجی، سه عدد آویز فلزی و سنگی با نگین های تزیینی، شش قطعه سنگ ایرانی سفید، دو عدد تسبیح سنگی، یک عدد قلوه سنگ رودخانه ای، یک عدد سنگ تخم مرغی و تعداد دو قلم کاسه صمغی از جنس مواد ترکیبی که همگی با قدمتی مرتبط به دوران معاصر در جریان بازرسی از این


برچسب ها: اشیای تاریخی - آذربایجان شرقی - گردشگری و صنایع دستی - فرمانده یگان حفاظت - شهرستان آذرشهر - آذربایجان - آذرشهر
آخرین اخبار سرویس:

کشف 18 قلم اشیای تاریخی با قدمت دوره ی معاصر در آذرشهر

کشف 18 قلم اشیای تاریخی با قدمت دوره ی معاصر در آذرشهر