مطالب مرتبط:
گزارش هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رییس جمهور
رای دیوان بین المللی دادگستری درباره درخواست آفریقای جنوبی
اولین گزارش هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رییس جمهور + جزییات
فوری / رای دیوان لاهه درباره درخواست آفریقای جنوبی صادر شد
رد رای جنجالی: بارسلونا از اتهام بزرگ تبرئه شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1403 ساعت 09:252024-05-25بين الملل

نگاهی بر ابعاد یک رای


مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنجشنبه پیش نویس قطعنامه ای را برای اعلام 11 جولای به عنوان «روز یادبود نسل کشی سربرنیتسا» در بوسنی هرزگوین تصویب کرد.

- مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنجشنبه پیش نویس قطعنامه ای را برای اعلام 11 جولای به عنوان روز یادبود نسل کشی سربرنیتسا در بوسنی هرزگوین تصویب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه سیاست روز در یادداشتی به قلم قاسم غفوری نوشت: پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط آلمان و رواندا، با 84 رای مثبت، 68 ممتنع و 19 مخالف به تصویب رسید.

این مصوبه در حالی صورت گرفت که بانیان این قطعنامه تلاش بسیار کرده اند تا حقیقتی را در لوای این رویکرد انسان دوستانه پنهان سازند و آن نقشی است که غرب و ناتو در این کشتار ایفا کرده اند.

در حالی که صرب ها با تحریک غرب کشتار گسترده ای را در این منطقه به پا کرده بودند در حالی به اصطلاح نیروهای سازمان ملل و ناتو به عنوان حافظان صلح وارد منطقه شدند که نه تنها در حمایت از مسلمانان سربرنیتسا صورت ندادند بلکه زمینه برای نسل کشی گسترده تر کردند.

غیرنظامیان بوسنی، پس از اشغال شهر سربرنیتسا توسط صرب ها به فرماندهی ژنرال راتکو ملادیچ در 11 جولای سال 1995، درحالی به نیروهای هلندی وابسته به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل پناه آورده بودند که توسط سربازان هلند به صرب ها تحویل داده شدند.


برچسب ها: مجمع عمومی سازمان ملل متحد - مجمع عمومی سازمان ملل - سازمان ملل - قطعنامه - سازمان ملل متحد - بوسنی هرزگوین - مجمع عمومی
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی بر ابعاد یک رای

نگاهی بر ابعاد یک رای