مطالب مرتبط:
نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
ایران به شورای امنیت نامه نوشت/ واکنش تهران به قطعنامه شورای حکام
نامه ایران به شورای امنیت درباره قطعنامه شورای حکام آژانس
نامه ایران به شورای امنیت در واکنش به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 ساعت 17:052024-06-06سياسي

نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه جدید


سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل با رد ادعاهای مطرح شده علیه ایران در قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به تشریح مواضع خود پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در نامه امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل به رییس دوره ای شورای امنیت و نیز آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل آمده است: تروییکای اروپا همچنان جمهوری اسلامی ایران را به عدم پایبندی به تعهدات برجامی متهم می کنند در حالی که به عمد منشا اصلی وضعیت کنونی را نادیده می گیرند.

در نامه سفیر ایران در سازمان ملل آمده است که تصمیم تهران برای اتخاذ اقدامات اصلاحی کاملاً مطابق با حق ذاتی اش طبق بندهای 26 و 36 برجام در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از این توافق صورت گرفته است.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه خود آورده است: هدف این تصمیم ایران که یک سال کامل پس از خروج غیرقانونی ایالات متحده و شکست سه کشور اروپایی در اجرای تعهدات لغو تحریم ها اتخاذ شد، کاملاً واضح بود؛ بازگرداندن تعادل در تعهدات متقابل و منافع تحت برجام.

در نامه سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین آمده است: این ادعا که تروییکای اروپایی به طور مداوم به تعهدات خود در برجام


برچسب ها: سازمان ملل - سفیر و نماینده دائم ایران - شورای امنیت سازمان ملل - سازمان - جمهوری اسلامی ایران - ایران - نماینده دائم ایران
آخرین اخبار سرویس:

نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه جدید

نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه جدید