بازگشت ایرباس سانحه دیده فرانسوی به خط پرواز (فیلم)ایرباس 350 ایرفرانس که ژانویه سال پیش هنگام فرود در فرودگاه تورنتو بخاطر اشتباه خلبان دچار tail strike شده بود بعد از تعمیرات دوباره به مسیر پروازی خود برگشت. - برخورد انتهای هواپیما (بخش پایینی مخروط دُم هواپیما) به سطح باند . اگر خلبان در زمان بلند شدن دماغه هواپیما را سریع بالا ببرد این اتفاق میتواند حادث گردد. و همچنین در زمان نشستن هواپیما اگر دماغه هواپیما بیش از حد بالا باشد باز امکان برخورد دُم با سطح باند زیاد است. از نظر آماری، Tail Strike بیشتر در هنگام فرود رخ می دهد؛ با این حال وقوع آن در زمان برخاستن نیز به دور از احتمال نیست. دلیل اصلی این اتفاق بیشتر موارد خطای انسانی هست ولی عوامل محیطی مثل وزش شدید باد و گردباد ها نیز می تواند تاثیر گذار باشد. خطای انسانی به طور معمول می تواند ناشی از تنظیم نادرست سکان های افقی ، اقدام به برخاستن در سرعت غیر صحیح، تقرب ناپایدار و موارد دیگر باشد. وقوع هر Tail Strike می تواند آسیب های قابل توجهی به بدنه هواپیما وارد کند که رفع آن ها زمان بر و پرهزینه برای ایرلاین خواهد بود. منبع: همشهری ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 برچسب ها: هواپیما - خطای انسانی - فرود - ایرباس - زمان - برخورد - وزش شدید باد |
آخرین اخبار سرویس: |