مطالب مرتبط:
بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن و قند خون | خواص سرکه سیب را بشناسید
زمان طلایی برای نوشیدن آب + بهترین فواید مصرف آب در این زمان ها چیست؟
بهترین برنامه غذایی برای مقابله با بیش تمرینی
افتتاح بزرگ ترین و بهترین بیمارستان مادر و کودک در ایرانشهر
نویدکیا: پرسپولیس در فاز هجومی بهترین تیم ایران است/ کاری به شرایط بالای جدول نداریم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1403 ساعت 15:552024-06-01پزشكي

بهترین زمان مصرف پنیر


پنیر یکی از مهم ترین منابع تامین کلسیم برای بدن است اما نکته ای که اهمیت دارد، نسبت مناسبی است که باید بین کلسیم و فسفر در بدن وجود داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پنیر از جمله موادغذایی است، که معمولا در وعده صبحانه ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و خوردن آن از عادات غذایی افراد زیادی است.

اما با همه طرفدارانی که این شور خوشمزه دارد، افرادی نیز هستند که به دلیل باورهای عامه ، نظیر ایجاد آلزایمر یا کم شدن حافظه آن را مصرف نمی کنند.

در رابطه با خواص پنیر و مصرف آن، با مهشید محمدی زادگان کارشناس تغذیه به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید: در ابتدا لطفا درباره ارزش غذایی پنیر و خواص آن بفرمایید.

یک واحد پنیر (تقریبا معادل 30گرم)، حدود 200 میلی گرم کلسیم و 8 گرم پروتیین دارد، بنابراین پنیر یکی از منابع غنی پروتیین و کلسیم است.

پنیر یکی از مهم ترین منابع تامین کلسیم برای بدن است اما نکته ای که اهمیت دارد، نسبت مناسبی است که باید بین کلسیم و فسفر در بدن وجود داشته باشد، نسبت مناسب کلسیم به فسفر باعث افزایش مقدار کلسیم در استخوان ها و سلامت دندان می شود.

بهترین نسبت کلسیم به فسفر در بدن، دو به یک است و زمانی که این نسبت به هم بخورد، مخصوصا زمانی که میزان فسفر در بدن بالا رود، برای حفظ و برگرداندن این تعادل و این نسبت در بدن، بدن مجبور


برچسب ها: پنیر - کلسیم - یکی از - غذایی - منابع - مهم ترین - پروتیین
آخرین اخبار سرویس:

بهترین زمان مصرف پنیر

بهترین زمان مصرف پنیر