مطالب مرتبط:
ترکیه خواستار توجه جهان به بحران سوریه شد
باقری، سرپرست وزارت خارجه: برای رایزنی درباره ضرورت توقف بی قید و شرط جنگ در غزه به لبنان و سوریه خواهم رفت
بررسی واگذاری سرخابی ها در هیات واگذاری
وضعیت پرداخت تسهیلات بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل پست بانک ایران بررسی شد
بررسی واگذاری سرخابی ها در هیات واگذاری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1403 ساعت 19:202024-06-01سياسي

شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه


وزیر دفاع ترکیه گفت که این کشور ممکن است تنها در صورت تامین امنیت مرزهایش خروج نیروهای نظامی خود از سوریه را در صورت نیاز بررسی کند.

- وزیر دفاع ترکیه گفت که این کشور ممکن است تنها در صورت تامین امنیت مرزهایش خروج نیروهای نظامی خود از سوریه را در صورت نیاز بررسی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه، امروز (شنبه) گفت که این کشور ممکن است تنها در صورتی که امنیت مرزهای ترکیه تامین شود، خارج کردن نیروهایش از سوریه را بررسی کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که گولر پس از رزمایش نظامی ای اف ای اس-2024 به شبکه تی آرتی گفت: ما در رابطه با قانون اساسی، انتخابات آزاد، عادی سازی تمام عیار (روابط) و تامین امنیت سوریه آماده ارائه تمامی کمک های ممکن هستیم.

ما تنها زمانی که این مهم با موفقیت به انجام برسد و امنیت مرزهای ما به طور کامل تامین شود، قادر خواهیم بود که در صورت نیاز نیروهایمان را خارج کنیم.

ترکیه، به رغم آن که پیش از در گرفتن جنگ داخلی در سوریه در سال 2011، متحد نزدیک دمشق تلقی محسوب می شد، پس از در گرفتن جنگ داخلی، از نیروهای مخالف بشار اسد رییس جمهور سوریه حمایت کرد.

ترکیه حضور نظامی نیروهای خود در مرزهای شمالی سوریه را فعالیت های نیروهای تروریستی علیه خاک خود در این مناطق عنوان کرده است.


برچسب ها: وزیر دفاع ترکیه - تامین امنیت - دفاع ترکیه - وزیر دفاع - تامین - نیروهای نظامی - ترکیه
آخرین اخبار سرویس:

شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه

شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه