مطالب مرتبط:
مصاحبه پایگاه «اسپیس» با دانشمند ایرانی ناسا
درگذشت پیرمحمد ملازهی، قدیمی ترین روزنامه نگار ایرانی درگذشت
خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در آموزش آشپزی به دختر تازه عروسش حماسه ساز شد/ عکس
ورود زائران ایرانی به سرزمین وحی از مرز 30 هزار نفر گذشت
محمد ایرانی، دیپلمات باسابقه: در پیگیری پرونده های مهم سیاست خارجی، وقفه رخ نخواهد داد/ وزیر خارجه جدید، فردی حرفه ای و آشنا به تعامل های پیچیده منطقه ای و فرامنطقه ای باشد/ برای خروج از برخی بن بست ها به ابتکار عمل نیاز داریم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 خرداد 1403 ساعت 08:452024-05-28سياسي

«مسئله سه جسم» دغدغه این روزهای دانشمند ایرانی ناسا


«بابک فردوسی» مهندس ایرانی ناسا اخیرا نقش کوتاهی را در مینی سریال علمی-تخیلی «مسئله سه جسم» ایفا کرده و همین موضوع بهانه ای برای مصاحبه پایگاه اسپیس با وی شده است.

- بابک فردوسی مهندس ایرانی ناسا اخیرا نقش کوتاهی را در مینی سریال علمی-تخیلی مسئله سه جسم ایفا کرده و همین موضوع بهانه ای برای مصاحبه پایگاه اسپیس با وی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وقتی صحبت از ساخت فضاپیمای رباتیک و حل مشکلات پیچیده هوافضا به میان می آید، بابک فردوسی مهندس آزمایشگاه پیش رانش جت (JPL) ناسا که به جستجوی حیات فرازمینی در همه مکان های احتمالی کمک می کند، یک شخص محبوب برای مردم است.

به نقل از اسپیس، فردوسی در حال حاضر به عنوان فرمانده حفاظت از خطا در مأموریت رصد زمین نیسار (NISAR) حضور دارد که یک پروژه مشترک بین ناسا و سازمان پژوهش های فضایی هند (ISRO) است و همچنین، به عنوان برنامه ریز ماموریت اروپا کلیپر (Europa Clipper) در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا فعالیت می کند.

مسئولیت های پیشین فردوسی شامل مدیریت پرواز در ماموریت کنجکاوی (Curiosity) تحت نظر آزمایشگاه علوم مریخ (Mars Science Laboratory) و برنامه ریزی علمی مأموریت کاسینی-هویگنس (Cassini-Huygens) به منظومه زحل بود.


برچسب ها: فردوسی - ناسا - مینی سریال - ایرانی - مهندس - اسپیس - دانشمند ایرانی
آخرین اخبار سرویس:

«مسئله سه جسم» دغدغه این روزهای دانشمند ایرانی ناسا

«مسئله سه جسم» دغدغه این روزهای دانشمند ایرانی ناسا