مطالب مرتبط:
برق رسانی به بافت تاریخی دیهوک در شهرستان طبس
سید حسن خمینی: بنیاد مستضعفان برای درآمد، تولید و بالا بردن تولید ناخالص داخلی نیست؛ بنیاد درست شده برای اینکه بنیان ظلم تاریخی که به برخی صورت می گیرد را از بین ببرد/ باید به سمت کسانی برویم که به سبب ظلم ضعیف داشته شده اند
وینیسیوس رکورد تاریخی مسی را می شکند؟!
وقتی ایران یک کشور را سر زبان ها انداخت/ گل باران پرسپولیسی ها و روز تاریخی برای آقا کریم!
6000 اثر تاریخی غارت شده از عراق پیدا شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 خرداد 1403 ساعت 09:152024-06-02فرهنگي

وندال ها با آثار تاریخی کرمانشاه چه می کنند؟


وندال ها طی سالهای اخیر با اقداماتی همچون یادگاری نویسی، نوشتن آگهی تبلیغات، آتش سوزی و حتی تخریب، آسیب های جبران ناپذیری را به تعدادی از آثار تاریخی کرمانشاه وارد کرده اند.

- ایسنا/کرمانشاه وندال ها طی سالهای اخیر با اقداماتی همچون یادگاری نویسی، نوشتن آگهی تبلیغات، آتش سوزی و حتی تخریب، آسیب های جبران ناپذیری را به تعدادی از آثار تاریخی کرمانشاه وارد کرده اند.

طی روزهای اخیر هم عکسی از یکی گوردخمه های سه گانه سکاوند یا همان اسحاق وند یا به تعبیر مردم محلی فرهاد تراش در فاصله 25 کیلومتری از شهر هرسین در فضای مجازی منتشر شد.

عکسی که در آن وندال ها با افشانه رنگ روی دیوارهای این اثر باستانی یادگاری نوشته بودند.

هرچند این اولین باری نیست که وندال ها چنین بلایی را سر بناهای تاریخی کرمانشاه می آورند، اما انتشار این عکس همزمان با تخریب بیمارستان تاریخی مسیح و ادعای سرقت اشیاء تاریخی از تکیه بیگلربیگی سر و صدا و انتقادات زیادی را متوجه میراث فرهنگی استان کرد.

اینکه میراث فرهنگی استان باید در حفاظت از بناها و آثار تاریخی استان حفاظت بیشتری داشته باشد موضوعی کاملاً بدیهی است، اما نباید این مسئله را هم فراموش کرد که وندال ها یا همان بیماران روانی که دست به تخریب آثار تاریخی و اموال عمومی می زنند، نه تنها در کرمانشاه و ایران،


برچسب ها: کرمانشاه - آثار تاریخی - تاریخی - یادگاری - آتش سوزی - تخریب - بناهای تاریخی
آخرین اخبار سرویس:

وندال ها با آثار تاریخی کرمانشاه چه می کنند؟

وندال ها با آثار تاریخی کرمانشاه چه می کنند؟