مطالب مرتبط:
نرخ سود سپرده بانکی در سال 1403 چقدر شد؟
نرخ سود سپرده بانکی در سال 1403 چقدر شد؟
هشدار سازمان بازرسی به شبکه بانکی درباره نرخ سود سپرده ها
نرخ سود سپرده بانکی اعلام شد
هشدار به شبکه بانکی کشور/ نرخ سود سپرده های بانکی باید رعایت شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1403 ساعت 06:402024-06-01اقتصادي

اطلاعیه مهم درباره سود سپرده بانکی سال 1403


معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با هشدار به شبکه بانکی کشور در رابطه با رعایت نرخ سود سپرده های بانکی، از برخورد با مدیران عامل بانک های متخلف در صورت تخطی از بخش نامه های بانک مرکزی پیرامون سود سپرده بانکی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، ستار شیرعالی، معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ای مراتب الزام بانک ها به رعایت موارد مذکور را به تمامی بانک ها و موسسات اعتباری متذکر شد.

وی در این نامه نوشته است: افزایش نرخ سود سپرده های بانکی در برخی بانک ها و عدم رعایت مقررات ابلاغی بانک مرکزی در این رابطه (بخشنامه های منتهی به 280373/01 مورخ 10/11/1401)، علاوه بر اینکه موجب افزایش بهای تمام شده پول شده، بلکه رقابت ناسالم در شبکه بانکی را به منظور جذب حداکثری منابع افزایش داده است؛ به گونه ای که برخی بانک ها بدون در نظر گرفتن عواقب ناگوار و جبران ناپذیر افزایش سود سپرده های سپرده گذاران بر تراز مالی بانک، به رغم هشدارهای قبلی، با هدف حفظ و افزایش سهم خود از منابع سپرده ای، همچنان در پی جذب سپرده از طریق افزایش نرخ سود سپرده ها هستند که در نهایت منجر به تشدید ناترازی در برخی بانک ها خواهد شد.

شیرعالی با تاکید بر اینکه مطابق با مفاد نامه اشاره شده موضوع نحوه پرداخت سود به سپرده های بانکی در سطح تمامی بانک ها و در کل کش


برچسب ها: بانک - سود سپرده - نرخ سود سپرده های بانکی - سازمان بازرسی کل کشور - سود سپرده های بانکی - بانک ها - بانکی
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعیه مهم درباره سود سپرده بانکی سال 1403

اطلاعیه مهم درباره سود سپرده بانکی سال 1403