مطالب مرتبط:
توصیه رسانه نزدیک به شمخانی به شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداها /پیام ناخوشایند تکرار سومین انتخابات پی در پی با مشارکت زیر 50 درصد
نقش شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
نقش شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
مردم و شورای نگهبان به بداخلاقی های نامزدهای انتخابات حساس باشند
حدادعادل: نظرسنجی ها نشان دهنده افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری است (فیلم)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 خرداد 1403 ساعت 21:202024-06-07سياسي

حسین علایی: مهم ترین نقش برای افزایش مشارکت مردم را شورای نگهبان می بتواند ایفا کند


شورای نگهبان با سعه صدر می تواند نشان دهد که مردم با انتخاب افراد مورد نظر خود، بهتر از هرکس و نهاد دیگری به آینده امیدبخش کشور فکر می کنند و آنها هستند که باید صلاحیت نامزدها را تشخیص دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ حسین علایی استاد دانشگاه در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در ایران پس از فاجعه سانحه بالگرد رییس جمهور و همراهان وی از دو جهت حائز اهمیت فراوان است.

یکی اینکه رییس جمهور جدید بتواند راهی برای پیشرفت و توسعه اقتصادی ایران باز کند و ترمیم عقب افتادگی های فاحش کشور از اهداف سند چشم انداز 20ساله را که سال آینده مهلت آن به پایان می رسد، محقق سازد.

دیگری احتمال روی کار آمدن ترامپ در آمریکاست که فردی بسیار ضدایرانی است و ایرانیان از وی خاطره های بسیار بد و ناخوشایندی دارند.

زیرا او با خارج شدن از توافق برجام، ترور سردار قاسم سلیمانی و برقراری دوباره تحریم های گسترده علیه ایران، زندگی تمام ایرانیان را با مشکلات زیادی مواجه ساخت.

بنابراین برای فائق آمدن بر این معضلات، باید تلاش شود میزان مشارکت پایین مردم در سه انتخابات گذشته نه تنها تداوم نیابد، بلکه تحولی اساسی در رویکرد مردم نسبت به ضرورت حضور وسیع در انتخابات تیرماه بوجود آید و دوباره حماسه حضور اکثریت مردم در پای ص


برچسب ها: شورای نگهبان - سانحه بالگرد رییس جمهور - جمهور - روزنامه جمهوری اسلامی - انتخابات ریاست جمهوری - ایران - رییس جمهور
آخرین اخبار سرویس:

حسین علایی: مهم ترین نقش برای افزایش مشارکت مردم را شورای نگهبان می بتواند ایفا کند

حسین علایی: مهم ترین نقش برای افزایش مشارکت مردم را شورای نگهبان می بتواند ایفا کند