مطالب مرتبط:
حدود 6 میلیون لیتر بنزین در غرب خراسان رضوی صرفه جویی شد
طرح تولید بنزین از متانول بلای جان مردم می شود؟
شرط گران کردن بنزین از نگاه وزیر پیشین نفت
آغاز روند انتخابات ریاست جمهوری/ دستورات وزیر کشور به استانداران و فرمانداران چیست؟
اظهارات متفاوت زنگنه درباره قیمت خوردو و بنزین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1403 ساعت 10:052024-05-27اقتصادي

علت ناترازی بنزین چیست؟


ناترازی بنزین دلایل متعددی دارد که کارشناسان مهمترین دلیل آن را خودروهای فرسوده می دانند، خودروهایی که علاوه بر آلودگی هوا بر اقتصاد کشور هم لطمه زده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، ناترازی بنزین در کشور دلایل متعددی دارد که کارشناسان امر مهمترین دلیل آن را خودروهای فرسوده عنوان می کنند، خودروهایی که علاوه بر آلودگی هوا بر اقتصاد کشور هم لطمه می زند زیرا احتراق نا مناسب منجر به مصرف این خودروها می شود که این افزایش مصرف منجر به واردات بنزین هم شده است.

اگرچه مسؤولان برای جلوگیری از این ناترازی راهکارهای مختلفی نظیر ساخت پالایشگاه، محدودیت کارت سوخت جایگاه، کاهش سهمیه آزاد کارت های سوخت و حتی افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت را در نظر گرفتند اما به نظر می رسد که این راهکارها پاسخ گو نبوده و اکنون باید راهکارهای دیگری را برای جبران این خسارت سوختی در نظر گرفت.

یکی از ابزارهای مهم برای جبران ناترازی بنزین مدیریت مصرف است اما این موضوع به تنهایی کافی نیست، چرا که در کنار مدیریت مصرف باید به مقولاتی نظیر میزان سهمیه ماهانه خودروهای شخصی و بالا بردن استانداردهای خودرو توجه ویژه ای نشان داد، زیرا مهمترین دلیل ناترازی بنزین در کشور را می توان کیفیت پایین خودروها دانست، خودروهایی که دو برابر استاندارد جهانی مصرف دار


برچسب ها: خودروها - خودروهای فرسوده - اقتصاد کشور - بنزین - آلودگی هوا - کارشناسان - سوخت
آخرین اخبار سرویس:

علت ناترازی بنزین چیست؟

علت ناترازی بنزین چیست؟