مطالب مرتبط:
چرا حاجیان باید لبیک بگویند؟
خبرورزشی گردی| قلعه نویی: ماندم تا نگویند پولکی است/ از کیروش انتقاد نمی کردند چون چشم آبی بود/ بچه خوبی هستم، بگویند برو می روم!
چرا طلا بالا رفت؟
قلعه نویی: ماندم تا نگویند پولکی است/ از کیروش انتقاد نمی کردند چون چشم آبی بود/ بچه خوبی هستم؛ بگویند برو می روم!
چرا بدن به گوشت قرمز حساسیت نشان می دهد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 خرداد 1403 ساعت 10:502024-06-10اجتماعي

چرا حاجیان باید لبیک بگویند؟


«لبیک» یکی از کلیدواژه های حج است که نکات فراوانی درباره این واژه وجود دارد ولی همین مقدار بدانید که رسول خدا (ص) فرمود «جبرییل نزد من آمد و گفت خدا به تو دستور می دهد که یارانت را فرمان دهی تا صدایشان را به لبیک گفتن بلند سازند؛ - لبیک یکی از کلیدواژه های حج است که نکات فراوانی درباره این واژه وجود دارد ولی همین مقدار بدانید که رسول خدا (ص) فرمود جبرییل نزد من آمد و گفت خدا به تو دستور می دهد که یارانت را فرمان دهی تا صدایشان را به لبیک گفتن بلند سازند؛ چرا که آن شعار حج است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ایرنا، امروز آخرین گروه از زائران خانه خدا راهی مکه می شوند تا در مراسم حج امسال 83 هزار ایرانی در قالب 622 کاروان، مناسک خود را به جا آورند ولی تمتع یعنی چه و عمره به چه معناست؟ میقات و مشعر و منا چیست و چرا می گوییم رمی جمرات؟ در هر یک از این واژه ها دریایی از معارف نهفته است که تا به عمق آن راه پیدا نکنیم، متوجه بسیاری از معارف بلند حج نمی شویم.

مثلاً واژه لبیک که به آن تلبیه نیز می گویند و به معنای پاسخ دادن به ندای وحی و اجابت دعوت الهی است و رسول خدا (ص) آن را شعار حج دانستند.

حالا که زائران مشغول به جا آوردن حج واجب هستند و ما محروم از این عبادت، دست کم دلمان را به بررسی بعضی از واژه های مرتبط با این مناسک خوش می کنیم.


برچسب ها: لبیک - واژه - رسول خدا - فراوانی - یکی از - فرمان - دستور
آخرین اخبار سرویس:

چرا حاجیان باید لبیک بگویند؟

چرا حاجیان باید لبیک بگویند؟