مطالب مرتبط:
قرعه مرگ ایران در مسیر جام جهانی 2026/ جدال احتمالی ایران با برانکو/ طلسم 27 ساله مقابل استرالیا می شکند؟
نخست وزیر چین وارد استرالیا شد
قیمت دلار استرالیا امروز 26 خرداد 1403
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 خرداد 1403 ساعت 14:252024-06-15بين الملل

«فرعون» به استرالیا رسید


«موزه بریتانیا» با همکاری «گالری ملی ویکتوریا» بزرگترین نمایشگاه بین المللی تاریخ خود را با موضوع «مصر باستان در استرالیا» برگزار کرد.

- موزه بریتانیا با همکاری گالری ملی ویکتوریا بزرگترین نمایشگاه بین المللی تاریخ خود را با موضوع مصر باستان در استرالیا برگزار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجسمه سرخ گرانیتی تصویرگر یک شیر که در نمایشگاه جدید فرعون در گالری ملی ویکتوریا با عنوان فرعون به نمایش گذاشته شده است، صرف نظر از مهارت بالا در تراشیدن این تکه سنگ و تبدیل کردن آن به شیری که دلی از عزا درآورده است، در نگاه اول خاص به نظر نمی رسد، اما این مجسمه به مخاطبان اطلاعات حیرت آوری درباره انسانیت حاکمان مصر باستان ارائه می دهد که زمانی در همین کره خاکی زندگی می کردند و نفس می کشیدند، اما اکنون رازهای آنها در حکاکی های غیرقابل درک در موزه های سراسر جهان مخفی شده است.

گاردین در این باره نوشت، این مجسمه شیر یکی از دو مجسمه مشابهی است که حوالی سال های 1390 تا 1352 پیش از میلاد برای حفاطت از معبدی که به دستور فرعون آمنهوتپ سوم بنا شده بود، ساخته شد.

آمنهوتپ سوم دوران حکومت بسیار مرفهی داشت.

تا به امروز، گمان می رود که او ثروتمندترین فردی بوده که در این جهان هستی زندگی کرده است، اما چند دهه بعد از پایان حکومت آمنهوتپ، توت عنخ آمون نوه آمنهوتپ


برچسب ها: نمایشگاه بین المللی - مصر باستان - موزه بریتانیا - نمایشگاه - استرالیا - ویکتوریا - نمایش
آخرین اخبار سرویس:

«فرعون» به استرالیا رسید

«فرعون» به استرالیا رسید