مطالب مرتبط:
گفتگوی اختصاصی با «طارق رئوف» مدیر ارشد اسبق آژانس بین المللی انرژی اتمی/ قطعنامه ای علیه ایران در شورای حکام صادر نخواهد شد/ آمریکا از اقدام فرانسه و آلمان حمایت نمی کند
آمریکا مخالف قطعنامه تروییکای اروپایی علیه ایران در شورای حکام
آیا زنان می توانند رییس جمهور ایران شوند؟ | معمای رجل سیاسی
آیا وزیر خارجه عمان حامل پیام آمریکا به ایران است؟
آیا زنان می توانند رییس جمهور ایران شوند؟ | معمای رجل سیاسی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 خرداد 1403 ساعت 09:152024-05-28سياسي

آیا قطعنامه ای در نشست شورای حکام علیه ایران صادر می شود؟


در حالی نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز 14 خرداد آغاز می شود که اختلاف نظر میان آمریکا با فرانسه و آلمان در خصوص صدور قطعنامه علیه ایران مطرح شده است.

- بین الملل تابناک: نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است از روز 3 ژوئن (14 خرداد) آغاز شود و تا 7 ژوئن (18 خرداد) ادامه یابد.

این نشست در حالی برگزار می شود که پیش از این رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران سفر کرده بود و با ایران برای تداوم همکاری بر اساس تفاهم نامه مارس 2023 توافق شده بود.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از این سفر اعلام کرده بود که ایران به نظر مایل به گفتگو در مورد مسائل ریشه ای است.

گروسی همچنین گفته بود که فرصتی برای حل و فصل برخی از موارد اختلاف، از جمله بهبود توانایی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نظارت بر فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی وجود دارد.

او اضافه کرده بود: من در آنها این درک را می بینم که بهتر است کمی تعامل داشته باشیم تا اینکه به مسیر کاملاً متفاوت ادامه دهیم، که منجر به تشدید بیشتر و شاید خطرات بیشتر از جمله جنگ شود.

گروسی در سفر قبلی خود در مارس 2023 با محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی، ابراهیم رییسی، رییس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار کرد که با بیانیه ا


برچسب ها: آژانس بین المللی انرژی اتمی - آژانس بین المللی انرژی - آژانس بین المللی - بین الملل - بین المللی - انرژی اتمی - مدیر کل آژانس بین المللی
آخرین اخبار سرویس:

آیا قطعنامه ای در نشست شورای حکام علیه ایران صادر می شود؟

آیا قطعنامه ای در نشست شورای حکام علیه ایران صادر می شود؟