مطالب مرتبط:
مقاومت فلسطین: حزب الله الگوی فلسطین در جنگ با اشغالگری است
اولمرت با انتقاد از نتانیاهو: جنگ در غزه باید متوقف شود
کتاب «پرسش های جنگ» به نمایشگاه کتاب رسید
ژاپنی ها علیه حمایت بایدن از جنگ رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند
تظاهرات ژاپنی ها علیه حمایت بایدن از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 09:152024-05-26سياسي

یک گزارش دریایی خاص از زمان جنگ


منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته نخست اردیبهشت ماه 1366 با هدف تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز افتتاح شد.

- منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته نخست اردیبهشت ماه 1366 با هدف تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز افتتاح شد.

حسین علایی فرمانده نیروی دریایی سپاه، درباره چگونگی تشکیل و فعالیت منطقه یکم دریایی سپاه، در یک گفت وگوی مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی در بندرعباس تویح داده است: به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از مطرح شدن تهدیدات جدی قدرت های استکباری در تنگه هرمز و لزوم گسترش یگان های رزمی در منطقه، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای مأموریت های دفاعی خود در تنگه هرمز، سواحل و جزایر خلیج فارس و دریای عمان، تشکیلات وسیع تری را پیش بینی کرد که با عنوان منطقه یکم دریایی و با ایجاد تیپ های موشکی، توپخانه و ناوتیپ های دریایی که تحت امر این منطقه هستند، برنامه ریزی دفاعی خود را آغاز کرده است.

این تشکیلات مسئولیت پاسخ گویی به تهدیدات دشمنان در تنگه هرمز، دفاع از جزایر و سواحل و تأسیسات و منابع حساس و حیاتی منطقه را به عهده دارد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران، اکنون پرقدرت ترین تشکیلات موشکی ساحل به دریا را در اختیار دارد و در نقاطی که اهمیت دارند، سکوهای آ


برچسب ها: سپاه پاسداران انقلاب - دریایی - سپاه پاسداران - انقلاب اسلامی - جمهوری اسلامی ایران - تنگه هرمز - نیروی دریایی سپاه
آخرین اخبار سرویس:

یک گزارش دریایی خاص از زمان جنگ

یک گزارش دریایی خاص از زمان جنگ