مطالب مرتبط:
عبور دنباله داری از کنار زمین که به اندازه زهره می درخشد
عبور دنباله داری از کنار زمین که به اندازه زهره می درخشد
عبور دنباله داری از کنار زمین که به اندازه زهره می درخشد
گل لارس ریکن به یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل 1996-1997 لحظاتی پس از ورود به زمین
زمین لرزه 6.6 ریشتری تونگا را لرزاند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 خرداد 1403 ساعت 11:152024-05-28اجتماعي

زهره مانند زمین آتشفشان دارد


پژوهشگران پس از بررسی داده های 30 ساله کاوشگر ماژلان دریافتند که سیاره زهره می تواند مانند زمین از نظر آتشفشانی فعال باشد.

- پژوهشگران پس از بررسی داده های 30 ساله کاوشگر ماژلان دریافتند که سیاره زهره می تواند مانند زمین از نظر آتشفشانی فعال باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یافته های جدید فرضیات مربوط به سطح شناسی زهره را به چالش می کشد و به فعالیت های آتشفشانی پنهان در آن اشاره می کند.

به نقل از ناسا، یافته های جدید از تجزیه و تحلیل جامع داده های چند دهه ای جمع آوری شده توسط فضاپیمای ماژلان(Magellan) نشان می دهد که سیاره زهره که اغلب خواهر دوقلوی زمین نامیده می شود، ممکن است در حال حاضر از نظر آتشفشانی فعال باشد و فرضیات قبلی درباره فعالیت های سطح شناسی این سیاره را به چالش بکشد.

یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی دیوید سولکانیز از دانشگاه آنونزیو در پسکارای ایتالیا از داده های نقشه برداری راداری که در اوایل دهه 1990 توسط کاوشگر ماژلان به دست آمد، برای بررسی دقیق سطح سیاره زهره برای شواهدی از جریان گدازه های آتشفشانی استفاده کرد.

مطالعه آنها که در مجله Nature Astronomy منتشر شده است، وجود فعالیت های آتشفشانی را در دو منطقه مشخص نشان داد مبنی بر اینکه چنین فعالیتی می تواند ادامه داشته باشد و بیش از آنچه قبلاً تصور می شد، گسترده باشد.


برچسب ها: آتشفشان - سیاره زهره - فعال - زهره - سیاره - پژوهشگران - داده
آخرین اخبار سرویس:

زهره مانند زمین آتشفشان دارد

زهره مانند زمین آتشفشان دارد