مطالب مرتبط:
امروز به برکت قیام 15 خرداد و استقامت مردم ایران دنیا علیه استکبار بیدار شده است
صفات اهل بصیرت در مرام حضرت عباس(ع)
برگزاری نشست بصیرت افزایی ویژه انتخابات در حرم علی بن جعفر(ع)
تیتر روزنامه های چهارشنبه 16 خرداد 1403 + تصاویر
قیمت دلار و سایر ارزها 16 خرداد 1403
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 ساعت 20:402024-06-05فرهنگي

مردم در 15 خرداد بصیرت را معنا کردند


معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه یازدهمین دوره نمایشگاه آثار تاریخی، سیاسی، اسناد، راویان و شاهدان عینی قیام 15 خرداد، گفت: - ایسنا/تهران معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه یازدهمین دوره نمایشگاه آثار تاریخی، سیاسی، اسناد، راویان و شاهدان عینی قیام 15 خرداد، گفت: مردم در 15 خرداد 1342 بصیرت و لحظه شناسی را معنا کردند.

علیرضا معاف امروز (16 خرداد ماه) اظهار کرد: وقتی یک عالمی قیام می کند، میدان دید و اندیشه او با دیگران تفاوت دارد و مردم ایران در دهه های 30 و 40 مزمل و مدثر شده بودند و امام خمینی (ره) با توجه به این ظرفیت قیام کردند.

وی قیام 15 خرداد را بر منطق آماده بودن جامعه دانست و گفت: 15خرداد نقطه عطف تاریخ است و عنصر تعیین کننده آن بصیرت است و این عنصر غیر از دانش و مدرک تحصیلی است و یک تشخیص خاصی است که مخاطبان مربوط به خود را دارد.

او بیان کرد: مردم دشت ورامین، قم، تهران در 15 خرداد قبل از شهرهای دیگر، بصیرت و لحظه شناسی را معنا کردند و قیام مردم برای خدا بود.

درس 15 خرداد برای ما، حفظ همین عناصر تاریخ است.

وی در ادامه گفت: برخی شهدا، غیرت انقلابی داشتند و شهید نواب صفوی به تکلیف خود درباره حفاظت از غیرت دینی و عمل به وظیفه در لحظه مانند مردم دیار 15 خرداد عمل کرد.


برچسب ها: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - فرهنگ و ارشاد اسلامی - وزارت فرهنگ و ارشاد - خرداد - قیام 15 خرداد - 15 خرداد - یازدهمین دوره
آخرین اخبار سرویس:

مردم در 15 خرداد بصیرت را معنا کردند

مردم در 15 خرداد بصیرت را معنا کردند