مطالب مرتبط:
اولین رایانه زنده جهان ساخته شد
گزارش زنده هفته 29 لیگ / دقیقه 8: فعلا بدون گل / تاخیر 20دقیقه ای اولین شوک به استقلال و پرسپولیس در شب استرس
گزارش زنده هفته 29 لیگ / دقیقه 12: همه گل زده اند جز پرسپولیس و استقلال!/ تاخیر 20دقیقه ای اولین شوک به قرمز و آبی در شب استرس / گل حیاتی پیکان در زمین فولاد
گزارش زنده هفته 29 لیگ / دقیقه 17: همه گل زده اند جز پرسپولیس و استقلال!/ تاخیر 20دقیقه ای اولین شوک به قرمز و آبی در شب استرس / کامبک 3گله اس خوزستان درخانه مس! / گل حیاتی پیکان در زمین فولاد
شگفت انگیزترین آثار معماری جهان که هرگز ساخته نشد / گزارش تصویری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 ساعت 10:452024-05-29پزشكي

اولین رایانه زنده جهان ساخته شد


یک شرکت فناور سوییسی به نام فاینال اسپارک(Final Spark) با موفقیت یک پلتفرم عصبی یا نوروپلتفرم(Neuroplatform) را راه اندازی کرده است که اولین پلتفرم پردازش زیستی جهان است که در آن ارگانوییدهای مغز انسان(نسخه های کوچک شده اندام در آزمایشگاه) وظایف محاسباتی .

- یک شرکت فناور سوییسی به نام فاینال اسپارک(Final Spark) با موفقیت یک پلتفرم عصبی یا نوروپلتفرم(Neuroplatform) را راه اندازی کرده است که اولین پلتفرم پردازش زیستی جهان است که در آن ارگانوییدهای مغز انسان(نسخه های کوچک شده اندام در آزمایشگاه) وظایف محاسباتی را به جای تراشه های سیلیکونی انجام می دهند.

پژوهشگران می گویند 16 مغز رشد یافته در آزمایشگاه، اولین رایانه زنده جهان را در سوییس اجرا می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالی که آموزش مدل های هوش مصنوعی 6000 برابر بیشتر از یک شهر در اروپا انرژی مصرف می کند، زیست پردازنده ها وعده صرفه جویی شدید را در مصرف انرژی می دهند.

به نقل از ان ای، یک شرکت فناور سوییسی به نام فاینال اسپارک(Final Spark) با موفقیت یک پلتفرم عصبی یا نوروپلتفرم(Neuroplatform) را راه اندازی کرده است که اولین پلتفرم پردازش زیستی جهان است که در آن ارگانوییدهای مغز انسان(نسخه های کوچک شده اندام در آزمایشگاه) وظایف محاسباتی را به جای تراشه های سیلیکونی انجام می دهند.


برچسب ها: پلتفرم - اولین - راه اندازی - شرکت فناور - جهان - سوییس - موفقیت
آخرین اخبار سرویس:

اولین رایانه زنده جهان ساخته شد

اولین رایانه زنده جهان ساخته شد