مطالب مرتبط:
قالیباف: دخل و خرج زندگی مردم با هم نمی خواند/ اصلاحات اقتصادی باید انجام شود
بازار داغ وعده ها/ معیشت اولویت رای مردم/ سرپناهی به نام مسکن اقتصادی/ پیشخوان
روزنامه اقتصادی| اقتصاد مردم
مسعود پزشکیان به «صف اول» می رود/ قاضی زاده هاشمی از برنامه های اقتصادی خود می گوید/ قالیباف «با مردم» چه خواهد گفت؟
کنایه قالیباف به جلیلی؟ / «نباید رییس دولتی بیاید که ایده هایش را بخواهد تمرین کند / نباید کسی بیاید که توان اجماع سازی، کارنامه قوی و تجربه نداشته باشد»
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 خرداد 1403 ساعت 15:402024-06-15اقتصادي

ایده 120 میلیارد دلاری جلیلی با تکیه بر پس انداز مردم/ طرحی که توجیه اقتصادی ندارد


حمید حسینی معتقد است اولویت اصلی دولت آینده در بخش انرژی نباید ساخت پتروپالایشگاه باشد و باید به سمت کامل کردن پروژه های نیمه تمام و توسعه میادین گازی مشترک حرکت شود تا برای کشور توجیه اقتصادی داشته باشد.

- ؛ سعید جلیلی نامزد ریاست جمهوری در اظهارنظری جنجالی و حاشیه ساز از ایده ساخت ده پتروپالایشگاه با تأمین مالی از جیب مردم خبر داده و نوشته است: اگر 10 پتروپالایشگاه مثل خلیج فارس داشته باشیم، نه تنها نیاز نیست نفت بفروشیم؛ بلکه باید نفت هم بخریم.

جلیلی با تأکید بر اینکه تأمین مالی آن هم امکان پذیرست؛ بیان داشته است: منابع مالی زیادی در دست مردم است که می شود به سمت این موارد هدایت شود و به سمت بازار هایی نظیر سکه و دلار نرود.

در این خصوص که اساساً برای ساخت 10 پتروپالایشگاه در قدوقواره خلیج فارس چه میزان منابع مالی نیاز است و آیا با این اقدام در آینده به سمت خرید نفت خواهیم رفت یا خیر؛ به سراغ سید حمید حسینی کارشناس حوزه انرژی رفتیم.

حمید حسینی در گفت و گو با تابناک اقتصادی ، با اشاره به اینکه ستاره خلیج فارس به معنای فنی و علمی، پتروپالایشگاه نیست و صرفا پالایشگاه میعانات گازی است، بیان داشت: این نامزد ریاست جمهوری گفته که اگر 10 پتروپالایشگاه مثل خلیج فارس احداث کنیم، مسائل و مشکلات کشور حل می شود.


برچسب ها: پتروپالایشگاه - توجیه اقتصادی - تأمین مالی - منابع مالی - پروژه های نیمه تمام - نامزد ریاست جمهوری - خلیج فارس
آخرین اخبار سرویس:

ایده 120 میلیارد دلاری جلیلی با تکیه بر پس انداز مردم/ طرحی که توجیه اقتصادی ندارد

ایده 120 میلیارد دلاری جلیلی با تکیه بر پس انداز مردم/ طرحی که توجیه اقتصادی ندارد