مطالب مرتبط:
چاپ مجموعه 48 جلدی آفتابگردان در مالزی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 ساعت 09:202024-05-30اقتصادي

آفتابگردان، پنبه و چغندر را مخلوط بکارید!


استفاده بهینه از منابعی نظیر آب در سیستم های کشاورزی، امری مهم و اجتناب ناپذیری است که توجه به آن باید به شکلی جدی در دستور کار عاملان این بخش قرار گیرد.

- محققان کشورمان در یک مطالعه تحقیقاتی، نقش بکارگیری نوعی کشت به نام کشت مخلوط را مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حذف تدریجی تنوع از سیستم های کشاورزی موجب کاهش کارایی و بهره وری در این بوم نظام ها شده است.

این در حالی است که مدیریت اکولوژیک در دراز مدت می تواند باعث پایداری تولید در بوم نظام های زراعی شود و علاوه بر جلوگیری از زوال سلامت محیط و تنوع زیستی، منابع پایه را برای تداوم بهره بردای حفظ کند.

در این زمینه، یکی از روش های کشت به نام کشت مخلوط ، راهکاری مناسب برای دسترسی به عملکرد بهینه با کمترین مصرف یا بدون مصرف نهاده های خارجی است و در درازمدت می تواند افزایش پایداری را برای بوم نظام ها یا همان اکوسیستم های زراعی به همراه داشته باشد.

بنا بر گفته های متخصصان، کشت مخلوط، نقش مهمی در ایجاد تنوع، افزایش کارایی استفاده از منابع و کاهش تداخل علف های هرز، حشرات و آفات دارد و در نهایت سبب افزایش پایداری عملکرد می شود.

همچنین این نوع کشت، یکی از مؤثرترین راه ها برای بهبود بهره وری در سیستم های زراعی بوده و از مهم ترین مزیت های آن بالاتر بودن کارایی استفاده از م


برچسب ها: مخلوط - سیستم - پایداری - کشاورزی - افزایش پایداری - استفاده بهینه - نظام
آخرین اخبار سرویس:

آفتابگردان، پنبه و چغندر را مخلوط بکارید!

آفتابگردان، پنبه و چغندر را مخلوط بکارید!