مطالب مرتبط:
چگونه کشورها به 100 درصد برق پاک رسیدند؟
وام فوری 100+500 میلیونی با 4 درصد کارمزد! | تسهیلات تشویقی با بازپرداخت 60 ماهه
100 درصد سهمیه کود مورد نیاز کشاورزان کردستانی جذب شد
قاسمی، پژوهشگر توسعه: در بودجه 1403 امتیازات عده ای به حقوق قانونی تبدیل شده است! / لایحه بودجه تشدید کننده فقر است / چرا اعتبارات صدا و سیما 98 درصد رشد کرده؟!
ایران خودرو هایما را نزدیک به 100 میلیون گران کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 13:202024-05-26اقتصادي

تبدیل دی اکسید کربن به سوخت پاک با بازده 100 درصد


دانشمندان دانشکده مهندسی مولکولی پریتزکر یوشیکاگو(UChicago) روشی را برای تبدیل دی اکسید کربن (CO2) به سوخت های پاک و مواد شیمیایی مفید با بازدهی نزدیک به 100 درصد توسعه داده اند.

- دانشمندان دانشکده مهندسی مولکولی پریتزکر یوشیکاگو(UChicago) روشی را برای تبدیل دی اکسید کربن (CO2) به سوخت های پاک و مواد شیمیایی مفید با بازدهی نزدیک به 100 درصد توسعه داده اند.

این پیشرفت می تواند با ایجاد یک حلقه انرژی پاک که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد، مبارزه با تغییرات آب و هوایی را متحول کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روش به یک چالش حیاتی اشاره شده توسط آژانس بین المللی انرژی(IEA) می پردازد که تخمین می زند فناوری های جذب، استفاده و ذخیره سازی کربن(CCUS) می توانند به طور قابل توجهی انتشار دی اکسید کربن جهانی را تا سال 2050 کاهش دهند.

یک فرآیند جدید به نقل از آی ای، دی اکسید کربن، گاز گلخانه ای اولیه ای است که مسئول 78 درصد تغییر در تعادل انرژی زمین بین سال های 1990 تا 2022 بوده است و محصول جانبی سوزاندن سوخت های فسیلی و برخی از منابع انرژی تجدید پذیر به حساب می آید.

از طریق فرآیندی به نام کاهش الکتروشیمیایی دی اکسید کربن(CO2R)، می توان این گاز را به سوخت های پاک و مواد شیمیایی تبدیل کرد.


برچسب ها: دی اکسید کربن - مواد شیمیایی - انتشار گازهای گلخانه ای - کربن - 100 درصد - دانشمندان - تغییرات آب و هوایی
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل دی اکسید کربن به سوخت پاک با بازده 100 درصد

تبدیل دی اکسید کربن به سوخت پاک با بازده 100 درصد