مطالب مرتبط:
دیپلماسی علمی، اولین اهمیت جذب دانشجوی بین الملل
پادکست | اهمیت فرزندآوری از منظر قرآن و روایات معصومان
اهمیت توسعه صادرات مصالح ساختمانی در اقتصاد ملی
توضیحات علی باقری در خصوص اهمیت نشست بریکس
اهمیت انتخاب بهترین فروشگاه لوازم دوچرخه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 خرداد 1403 ساعت 15:562024-06-10اقتصادي

گردشگری معکوس و اهمیت آن


احمد دیناری، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی طی یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده به موضوع گردشگری معکوس و اهمیت آن پرداخته است.

- در این یادداشت آمده: گردشگری معکوس (Reverse Tourism) به معنای سفر به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و کمک به جامعه محلی یا میزبان است.

در این نوع گردشگری، گردشگران به جای اینکه به مناطق شناخته شده و پر بازدید، سفر کنند به مناطق کمتر شناخته شده و یا کمتر کشف شده توسط سایر گردشگران یا گردشگران معمولی سفر می کنند و در عین حال کمک شایانی نیز به جامعه محلی کرده و می توانند برای آن ها و فعالان بخش خصوصی گردشگری نیز سودآور باشند.

روستاهای کوچک، مناطق دور افتاده و قبایل بومی و محلی و حتی روستاها و مناطقی که دارای ظرفیت های مناسب تاریخی، فرهنگی و طبیعی هستند به دلایل مختلفی همچون دسترسی های نامناسب و دوری از مراکز جمعیتی مهم آنچنان که باید و شاید مورد بازدید یا استقبال گردشگران قرار نگرفته اند، مقاصد مناسبی برای توسعه این نوع از گردشگری و متعاقب آن توسعه گردشگری داخلی به شمار می روند و افزایش درآمد و تقویت جریان های مالی و اقتصادی ناشی از حضور و تردد گردشگران در این مناطق کمتر شناخته شده، مهاجرت معکوس، اشتغالزایی، حفظ و تقویت فرهنگ، زبان و ارتباطات بین فرهنگ


برچسب ها: گردشگری - مناطق - گردشگران - صنایع دستی خراسان رضوی - جامعه محلی - گردشگری و صنایع دستی - معکوس
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری معکوس و اهمیت آن

گردشگری معکوس و اهمیت آن