مطالب مرتبط:
ازدواج باورنکردنی این دختر زیبا با مرد عجیب الخلقه دنیا را تکان داد/ عکس
محمد ایرانی، دیپلمات باسابقه: در پیگیری پرونده های مهم سیاست خارجی، وقفه رخ نخواهد داد/ وزیر خارجه جدید، فردی حرفه ای و آشنا به تعامل های پیچیده منطقه ای و فرامنطقه ای باشد/ برای خروج از برخی بن بست ها به ابتکار عمل نیاز داریم
ویدیویی از دانستی های جالب درباره کشور های دنیا/پیشنهاد تماشا!!
با بهترین مراکز خرید ازمیر در ترکیه آشنا شوید
رحیم پور ازغدی: حسینیه جماران کوچکترین و مؤثرترین مدرسه دنیا بود/ 400 دانشگاه در آمریکا و اروپا همان شعارهایی را دادند که 40 سال پیش امام به ما یاد داد/ امروز 120 کشور دنیا پرچم آمریکا و اسراییل را آتش می زنند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 خرداد 1403 ساعت 09:352024-05-28اقتصادي

با عجیب ترین کوچ نشینی دنیا آشنا شوید


کارشناس ثبت میراث فرهنگی ناملموس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آغاز هوارنشینی مردم روستاهای منطقه ثبت جهانی شده اورامانات خبرداد و گفت: - این نوع از سبک زندگی خاص مردم این منطقه است.

عزیز مصطفایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شروع فصل کوچ هوارنشینی در منطقه ثبت جهانی شده اورامانات، اظهارکرد: هوارنشینی نوعی سبک زندگی است که خاص منطقه اورامانات است و در جاهای دیگر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شروع و پایان این سبک از زندگی همراه با جشن است، افزود: از حدود 45 روز پس از آغاز فصل بهار یعنی زمانی که بارش های بهاری تقریبا به انتهای خود رسیده، مردم روستاهای منطقه اورامانات، با برگزاری جشنی به نام کومسای یا میرآب هوارنشینی خود را آغاز می کنند.

این کارشناس ثبت میراث فرهنگی ناملموس کرمانشاه تصریح کرد: هوارنشینی که مردم منطقه اورامانات انجام می دهند، با نوع کوچ نشینی عشایر که در مناطق مختلف کشورمان مرسوم است، تا حدود زیادی متفاوت است، چرا که کوچ عشایر به شکل افقی، اما در هوارنشینی کوچ به شکل عمودی یعنی از دامنه به بالادست کوه انجام می شود.

وی افزود: در کوچ نشینی عشایر فاصله بین قشلاق و ییلاق به حدود چند هفته و حتی یک ماه می رسد، اما در کوچ هوار نشینی این فاصله تنها حدود سه تا چهار ساعت است.


برچسب ها: اورامانات - منطقه اورامانات - میراث فرهنگی ناملموس - میراث فرهنگی - منطقه - صنایع دستی و گردشگری - فرهنگی
آخرین اخبار سرویس:

با عجیب ترین کوچ نشینی دنیا آشنا شوید

با عجیب ترین کوچ نشینی دنیا آشنا شوید