مطالب مرتبط:
رویای ساخت ممریستورهای کوانتومی به واقعیت تبدیل می شود
غریب آبادی: آمریکا و غرب حقوق بشر را تبدیل به یک ابزار سیاسی و امنیتی کرده اند
منازل خارج محدوده شهری کاشان به معضل تبدیل شده است
آیا می توان همستر کامبت را خرید و فروش کرد؟ | آیا می شود با همستر کامبت درآمد کسب کرد؟ | چطور سکه ها را به ریال تبدیل کنیم؟
فیلم/ آلمان تبدیل به ونیز شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 خرداد 1403 ساعت 08:502024-06-07سياسي

رؤیای ساخت ممریستورهای کوانتومی به واقعیت تبدیل می شود


یادگیری ماشینی یک ساختار ایده آل را برای ممریستور کوانتومی معرفی می کند که شاید روزی بتواند از سیستم های محاسباتی کنونی پیشی بگیرد.

- یادگیری ماشینی یک ساختار ایده آل را برای ممریستور کوانتومی معرفی می کند که شاید روزی بتواند از سیستم های محاسباتی کنونی پیشی بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دانشمندان روزبه روز بیشتر به ویژگی های منحصربه فرد مکانیک کوانتومی روی می آورند تا فناوری هایی را با سطوح بی سابقه ای از عملکرد، امنیت و بهره وری انرژی ایجاد کنند.

به نقل از ادونسد ساینس نیوز، جدیدترین نمونه ها در این حوزه اکتشافی، ممریستورهای کوانتومی هستند که اگر در سیستم های دنیای واقعی پیاده سازی شوند، مصرف انرژی بسیار کمتری را نسبت به حافظه های معمولی رایانه وعده می دهند.

کارلوس هرنانی مورالس (Carlos Hernani-Morales) پژوهشگر دانشگاه والنسیا (University of Valencia) در اسپانیا گفت: ممریستورهای کوانتومی، دستگاه هایی هستند که برای تقلید از ویژگی های ممریستور کلاسیک طراحی شده اند اما پیچش کوانتومی را در بر دارند.

مورالس ادامه داد: ممریستورها چهارمین عنصر مدار پایه به همراه مقاومت، القاگر و خازن هستند که توسط لئون چوا (Leon Chua) مهندس برق و رایانه در سال 1971 پیشنهاد شدند و گروه پژوهشی اچ پی لبز (HP Labs) آنها را به طور آزمایشی در سال 2008 پیاده سازی کرد.


برچسب ها: کوانتومی - یادگیری ماشینی - سیستم - مکانیک کوانتومی - یادگیری - ایده آل - ساختار
آخرین اخبار سرویس:

رؤیای ساخت ممریستورهای کوانتومی به واقعیت تبدیل می شود

رؤیای ساخت ممریستورهای کوانتومی به واقعیت تبدیل می شود