مطالب مرتبط:
اینستاگرام و تکنیسین ها مقصر سونامی جراحی زیبایی هستند
مقصران سونامی جراحی زیبایی
مقصران سونامی جراحی زیبایی
ویدئو | خلاصه بازی سپاهان 4 - شمس آذر قزوین 1
پیرگوشی از شایع ترین اختلالات شنوایی است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 خرداد 1403 ساعت 13:352024-06-02اقتصادي

جراحی کاشت حلزون برای 5 معلول شنوایی در قزوین


معاون امور توانبخشی بهزیستی قزوین گفت: تعداد معلولین شنوایی استان تاکنون، 4 هزار و 845 نفر است و تا به امروز تعداد 329 نفر در این استان کاشت حلزون انجام داده اند که از این تعداد 5 معلول در یک سال گذشته اقدام به کاشت حلزون داشته اند و بالغ بر 570 میلیون ریال برای آن ها هزینه شده است.

- ایسنا/قزوین معاون امور توانبخشی بهزیستی قزوین گفت: تعداد معلولین شنوایی استان تاکنون، 4 هزار و 845 نفر است و تا به امروز تعداد 329 نفر در این استان کاشت حلزون انجام داده اند که از این تعداد 5 معلول در یک سال گذشته اقدام به کاشت حلزون داشته اند و بالغ بر 570 میلیون ریال برای آن ها هزینه شده است.

فرهاد اکبرشاهی در گفت وگو با ایسنا در خصوص اهمیت کاشت حلزون برای رفع مشکل شنوایی، اظهار کرد: کاشت حلزون درواقع استفاده از یک وسیله کوچک الکترونیکی است که می تواند برای فردی که دچار کم شنوایی شدید و یا ناشنوایی کامل است، حس شنیدن صدا ایجاد کند.

وی ادامه داد: کاشت حلزون، شامل یک میکروفون، یک پردازشگر، یک فرستنده و گیرنده و یک ردیف الکترود است که درنهایت صدا را به بخش های مختلف عصب شنوایی ارسال می کند.

هرچند که کاشت حلزون، شنوایی طبیعی را باز نمی گرداند، ولی به فردی که دچار ناشنوایی است، صورت جدید و کارآمدی از صداهای موجود در محیط را می دهد و او را قادر به درک درست گفتا


برچسب ها: کاشت حلزون - شنوایی - حلزون - تعداد - کاشت - معلول - استان
آخرین اخبار سرویس:

جراحی کاشت حلزون برای 5 معلول شنوایی در قزوین

جراحی کاشت حلزون برای 5 معلول شنوایی در قزوین