مطالب مرتبط:
کشف یک شمشیر نادر در مزرعه
اتفاقی نادر برای امباپه در بازی فرانسه - لوکزامبورگ+ فیلم
کشف یک شمشیر نادر در مزرعه
نروژ / کشف یک شمشیر نادر در مزرعه
گونه ای بسیار نادر از یک عاج باستانی در دستان یک جوان 29 ساله
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 ساعت 08:352024-06-06اجتماعي

گلدهی لیلیوم نادر در داماش رودبار


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: گل نادر سوسن چلچراغ (لیلیوم لدربوری) در منطقه طبیعی ملی داماش شهرستان رودبار شکوفا شد.

- ایسنا/گیلان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: گل نادر سوسن چلچراغ (لیلیوم لدربوری) در منطقه طبیعی ملی داماش شهرستان رودبار شکوفا شد.

علی فرهی تکرمی امروز 17 خرداد ماه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین بازدیدها از منطقه حفاظت شده محل رویش سوسن چلچراغ واقع در داماش رودبار، اظهار کرد: با اقدامات اصلاحی، حفاظت، رسیدگی و مراقبت خوبی که صورت گرفته و همچنین ایام پر بارانی که سپری کردیم، بوته های گل در وضعیت بسیار خوبی به سر می برند و نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است.

وی افزود: آفت گل سوسن چلچراغ نوعی حشره شبیه کفشدوزک به نام Lilioceris faldermni است و محیط بانان همه روزه به صورت بیولوژیک و دستی این حشره ها را جمع کرده و به مناطق دور دست منتقل می کنند.

بازدید از گل سوسن چلچراغ با محدودیت همراه است رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با بیان اینکه امسال هم جذابیت سوسن چلچراغ عاشقان طبیعت را رهسپار به این عرصه طبیعی کرده است، گفت: بازدید از این مکان با توجه به این که منطقه مذکور توسط سازمان محیط زیست حفاظت می شود با محدودیت مواجه است.


برچسب ها: شهرستان رودبار - رییس اداره حفاظت محیط زیست - سوسن چلچراغ - رودبار - حفاظت محیط زیست - شهرستان - چلچراغ
آخرین اخبار سرویس:

گلدهی لیلیوم نادر در داماش رودبار

گلدهی لیلیوم نادر در داماش رودبار