مطالب مرتبط:
مهناز افشار از چهره جدیدش رونمایی کرد |خانم بازیگر هرروز با با یه چهره جدید ظاهر میشه
متن متفاوت و تلخِ خانم بازیگر بمناسبت عید قربان
سقوط بازیگر 85 ساله از صحنه نمایش/ ایان مک کلن بستری شد
تبریک تولد عاشقانه آقای بازیگر به حمیرا ریاضی
سقوط بازیگر 85 ساله از صحنه نمایش
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1403 ساعت 18:002024-06-18فرهنگي

مرگ بازیگر پیشکسوت زن در تنهایی


«آنوک اِمه» بازیگر مطرح که در آثاری چون «زندگی شیرین» ساخته فدریکو فلینی و «یک مرد و یک زن» از کلود للوش ظاهر شده بود، در سن 92 سالگی درگذشت.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، این هنرپیشه که از چهره های مهم موج سینمای فرانسه محسوب می شود و در آثار سینماگران مطرحی چون فدریکو فلینی ، ژاک دمی ، سیدنی لومت ، برناردو برتولوچی و کلود للوش نقش آفرینی کرده در خانه اش در پاریس و در سن 92 سالگی درگذشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنوک اِمه بیشتر به خاطر بازی در مقابل ژان لویی در فیلم یک مرد و یک زن ساخته کلود للوش (1966) شناخته می شود که برای آن نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن و برنده گلدن گلوب شد.

او همچنین سابقه حضور در آثار برجسته سینمای هنری مانند زندگی شیرین و هشت و نیم از ساخته های فدریکو فلینی ، لولا به کارگردانی ژاک دمی ، مونپارناس ساخته ژاک بکر و تراژدی یک مرد مضحک از برناردو برتولوچی ظاهر شده است.

فعالیت حرفه ای او در عرصه سینما در اواخر دهه 1940 آغاز شد و تا پایان راه و فیلم بهترین سال ها ساخته کلود للوش در سال 2019 ادامه یافت.

اِمه که سابقه بازی در بیش از 80 اثر بلند را در کارنامه دارد در فیلم ساخته رابرت آلتمن در سال1994 با عنوان آماده پوشیدن ، علفزار درخت توس به کارگردانی مارسولین لوریدان-ایونس (2003) را دارد که در آن او نقش یک بازمانده از هولوکاست را بازی می


برچسب ها: فدریکو فلینی - بازیگر - بازی - بهترین بازیگر زن - بهترین بازیگر - سینمای فرانسه - آثار
آخرین اخبار سرویس:

مرگ بازیگر پیشکسوت زن در تنهایی

مرگ بازیگر پیشکسوت زن در تنهایی