مطالب مرتبط:
آغاز به کار ادارات خوزستان از ساعت 6 صبح تعیین شد
آغاز بررسی صلاحیت نامزد های ریاست جمهوری / سخنگوی شورای نگهبان: بررسی ها در مهلت 5 روزه انجام می شود؛ اگر نیاز بود از بخشی از مهلت 5 روزه دوم هم استفاده می کنیم / در دوره قبلی 592 نفر ثبت نام کردند اما فقط کسانی که حداقل شرایط سن و سابقه و مدرک را داشتند یعنی حدود 40 نفر در شورای نگهبان مطر
ثبت نام بیست وهشتمین دوره آموزش روخوانی قرآن مهدالرضا آغاز می شود
سینماها جمعه از ساعت 18 آغاز به کار می کنند
سینماها جمعه از ساعت 18 آغاز به کار می کنند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 ساعت 10:002024-06-05سياسي

کار ثبت جهانی قنات داوران رفسنجان آغاز شد


فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه قنات داوران در میان قنات های شهرستان از قابلیت و پتانسیل بیشتری برای ثبت جهانی برخوردار است، گفت: کار ثبت جهانی این قنات از امروز آغاز و پرونده آن تشکیل شد که پیش بینی می شود در صورت وجود معیارهای مورد نظر یونسکو، - قنات داوران رفسنجان تا یک سال آینده به ثبت جهانی برسد.

حسین رضایی صبح امروز 16 خردادماه در جلسه هم اندیشی ثبت جهانی قنات داوران با حضور رییس مرکز قنات استان کرمان اظهار کرد: رفسنجان دارای حدود 500 رشته قنات است که از این تعداد 220 رشته قنات فعال در مناطق کوهستانی هستند.

وی افزود: ثبت ملّی قنات داوران انجام شده؛ با ثبت جهانی این قنات هم می توان تاثیرات شگرفی را در این منطقه دید، از مزیت های ثبت جهانی این قنات می توان به جذب گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد که به رونق اقتصادی منطقه کمک شایانی می شود.

رضایی تصریح کرد: این قنات از دوره تیموریان در این منطقه حفر شده و درختان مسنی در اطراف آن روییده که از این قنات آبیاری می شوند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه قنات داوران 90 هکتار زمین را آبیاری می کند، اظهار کرد: داوران محصولات کشاورزی زیادی از جمله هلو، قیسی، سیب، انگور، انجیر و گردو دارد و علاوه بر آن بیشتر ساکنان این منطقه به کار قالی بافی مشغول اند.


برچسب ها: ثبت جهانی - قنات - جهانی - داوران - رفسنجان - فرماندار رفسنجان - مناطق کوهستانی
آخرین اخبار سرویس:

کار ثبت جهانی قنات داوران رفسنجان آغاز شد

کار ثبت جهانی قنات داوران رفسنجان آغاز شد