مطالب مرتبط:
این چاپگر سه بُعدی در کف دست جا می شود
استقلال روی دو بازیکن گل گهر دست گذاشت
گردان های مقاومت عراق از کسی اجازه نمی گیرند/ دست از حملات به رژیم صهیونیستی بر نخواهیم داشت + فیلم و زیرنویس
راکت به دست آذرشهری طلایی شد
استقلال روی دو بازیکن گل گهر دست گذاشت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 خرداد 1403 ساعت 17:252024-06-08سياسي

این چاپگر سه بُعدی در کف دست جا می شود


محققان موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه تگزاس در آستین(UT Austin) اولین چاپگر سه بُعدی مبتنی بر تراشه را نشان داده اند که می توان آن را در کف دست جا داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، این دستاورد از آن جهت اهمیت پیدا می کند که یک دستگاه جمع و جور کوچک تر از یک سکه می تواند نمونه سازی سریع را در حال حرکت ممکن کند.

ایسنا نوشت؛ به نقل از آی ای، یک تراشه فوتونیک در مقیاس میلی متری به عنوان دستگاه اثبات مفهوم عمل می کند و پرتوهای نور قابل برنامه ریزی را به داخل یک چاه رزین ساطع می کند که با برخورد نور به شکلی مناسب جامد می شود.

به گفته محققان، این ابزار کوچک به کاربر این امکان را می دهد که به سرعت و آسانی اقلام ارزان قیمت و شخصی سازی شده مانند بست برای تعمیر چرخ دوچرخه یا عنصری برای یک روش پزشکی مهم را بسازد.

این سیستم به طور کامل در حال بازآفرینی چاپگرهای سه بُعدی است که دیگر یک جعبه بزرگ نیستند که روی نیمکتی در آزمایشگاه قرار بگیرند و اشیا را ایجاد کنند، بلکه دستگاهی دستی و قابل حمل هستند.

فوتونیک با چاپ سه بُعدی روبرو می شود گروه موسسه فناوری ماساچوست، متخصصان فوتونیک سیلیکون، پیش از این سیستم های یکپارچه ای با آرایه فاز نوری ایجاد کرده اند که پرتوهای نور را با استفاده از چندین آنتن در مقیاس میکرو بر روی یک تراشه با استفاده از روش های ساخت نیمه


برچسب ها: چاپگر - دستگاه - محققان - برنامه ریزی - تراشه - بازآفرینی - یک دستگاه
آخرین اخبار سرویس:

این چاپگر سه بُعدی در کف دست جا می شود

این چاپگر سه بُعدی در کف دست جا می شود