مطالب مرتبط:
حریق یک ساختمان اداری در خیابان سمیه تهران
حریق یک ساختمان اداری در خیابان سمیه تهران
آتش سوزی در یک ساختمان اداری در خیابان سمیه تهران
آتش سوزی در یک ساختمان اداری تهران
آتش سوزی مهیب در یک ساختمان اداری در خیابان سمیه تهران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1403 ساعت 10:452024-05-25اقتصادي

تهران چند ساختمان رها شده دارد؟


خلأهای قانونی مانع از رسیدگی جدی شهرداری به موضوع ساختمان های نیمه کاره است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، ساختمان های نیمه کاره و رهاشده شهر تهران یکی از چالش هایی است که پایتخت به ویژه از دهه 90به این سو با آن مواجه بوده است.

این طرح های ساختمانی که به دلایل گوناگون در مراحل مختلف کار، به حال خود رها شده اند، بعضا حتی به مرحله فرسودگی مواد و مصالح مصرفی رسیده اند، اما همچنان مالک، پیگیر به سرانجام رساندن آنها نیست.

برهم زدن زیبایی بصری و ایجاد اختلال در تردد، کمترین مشکلاتی است که می توان برای این ساختمان های رهاشده برشمرد، اما مهم تر از این موارد باید به مخاطراتی اشاره کرد که این طرح های نیمه کاره متوجه ایمنی شهروندان می کنند.

آمارهای موجود نشان می دهد در حال حاضر 1295پروژه ساختمانی نیمه کاره در سطح شهر تهران وجود دارند که به حال خود رها شده اند و به نظر می رسد به دلیل وجود خلأ های قانونی دست شهرداری هم برای مواجهه با آنها باز نیست.

بسته بودن دست مدیریت شهری آسیب شناسی فرآیند موجود در خصوص ساختمان های نیمه کاره و رها شده حکایت از آن دارد که در حال حاضر و طبق قوانین موجود، مالکان ساختمان ها اختیاراتی دارند که نمی توان آنها را ملزم به تکمیل ساختمان و دریافت پایان کار کرد؛ از این رو شورای شهر و شهرداری تهران با


برچسب ها: ساختمان - نیمه کاره - رها شده - شهر تهران - ساختمانی - نیمه - تهران
آخرین اخبار سرویس:

تهران چند ساختمان رها شده دارد؟

تهران چند ساختمان رها شده دارد؟