مطالب مرتبط:
رایزنی تلفنی باقری با وزیر خارجه کویت
رایزنی و گفتگوی تلفنی باقری کنی و وزیر خارجه کویت
سفر بلینکن به اروپای شرقی در بحبوحه افزایش تنش ها با روسیه
کارشناس فروش تلفنی
فوری / فیلم محرمانه لحظه تماس تلفنی امام جمعه تبریز منتشر شد + جزییات مهم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 ساعت 11:002024-05-29بين الملل

رایزنی تلفنی بلینکن با البرهان با محوریت پایان یافتن فوری جنگ سودان


وزیر خارجه آمریکا و رییس شورای حاکمیتی سودان در جریان گفت وگوی تلفنی با یکدیگر بر لزوم پایان دادن به جنگ سودان در اسرع وقت تاکید کردند.

- وزیر خارجه آمریکا و رییس شورای حاکمیتی سودان در جریان گفت وگوی تلفنی با یکدیگر بر لزوم پایان دادن به جنگ سودان در اسرع وقت تاکید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی سودان به صورت تلفنی گفت وگو کرد و دو طرف طی این تماس تلفنی به بررسی راه های ورود کمک های بشردوستانه بدون موانع از طریق مرزها و خطوط تماس برای کاهش درد و رنج ملت سودان پرداختند.

براساس گزارش العربی الجدید، وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد بلینکن و البرهان طی این گفت وگوی تلفنی درخصوص ازسرگیری روند مذاکرات صلح و لزوم حفاظت از غیرنظامیان و ممانعت از اقدامات خصمانه در الفاشر واقع در دارفور شمالی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

الفاشر تازه ترین نقطه بحرانی جنگ داخلی یک ساله میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع یک گروه شبه نظامی قوی است که زمانی زیر مجموعه ارتش بود و حالا، رقیب سرسخت آن است.

این درگیری یکی از بزرگترین کشورهای آفریقا را به ویرانی کشانده و بحران انسانی عظیمی را به بار آورده است که مقامات سازمان ملل می گویند، یکی از گ


برچسب ها: رییس شورای حاکمیتی سودان - شورای حاکمیتی سودان - گفت وگوی تلفنی - شورای حاکمیتی - سودان - وزارت خارجه آمریکا - وزیر خارجه آمریکا
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی بلینکن با البرهان با محوریت پایان یافتن فوری جنگ سودان

رایزنی تلفنی بلینکن با البرهان با محوریت پایان یافتن فوری جنگ سودان