مطالب مرتبط:
رضوانی: بعضی از همکاران رییس جمهور فقید به هیچ وجه از جنس ایشان نبوده و نیستند/ مبادا شخصیت ایشان را بعضی از ناشایستگان مصادره کنند
خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در آموزش لوندی به دختر تازه عروسش حماسه ساز شد/ عکس
ژست خنده دار احمدی نژادبا شناسنامه اش!/ عکس
شادی خنده دار یک پرسپولیسی در استادیوم
» (تصویر) زیر خاکی از هوتن شکیبا/قیافه خنده دار هوتن شکیبا با ابرو پیوسته «
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 خرداد 1403 ساعت 07:052024-06-03سياسي

فلسفه طنز؛ چرا بعضی چیزها «خنده دار» هستند؟


تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شنیدن یک لطیفه باعث می شود از خنده روده بر شوید؟ چه چیزی در درون آن لطیفه قرار دارد؟ حماقت؟ غافلگیری؟ ناسازگاری؟ آیا هر یک از این ها واقعا می تواند به تنهایی چیزی را «خنده دار» کند؟ - تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شنیدن یک لطیفه باعث می شود از خنده روده بر شوید؟ چه چیزی در درون آن لطیفه قرار دارد؟ حماقت؟ غافلگیری؟ ناسازگاری؟ آیا هر یک از این ها واقعا می تواند به تنهایی چیزی را خنده دار کند؟  انسان ها تقریباً به هر چیزی می توانند بخندند.

خنده شاید اتفاق روزمره و ساده ای به نظر برسد اما وقتی بخواهیم از رازهایش سردربیاوریم، بی اندازه پیچیده و غامض جلوه می کند.

راز خندیدن در چیست؟ چه چیزی باعث خنده دار شدن چیزی می شود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرادید؛ در این مقاله به بررسی برخی نظریه های فلسفی مطرح شده در مورد ماهیت شوخی و طنز می پردازیم؛ این نظریات کوشیده اند تا تبیینی از چرایی خنده دار بودن بعضی از گفته ها یا اتفاقات ارائه بدهند اما آیا موفق به ارائه یک تبیین جامع و کامل شده اند؟ 1.

نظریه برتری Superiority Theory بر اساس نظریه برتری، خنده دار بودن چیزها ناشی از احساس برتری نسبت به فرد دیگر یا نسخه ی قبلی خودمان است و به همین دلیل است که ما به آن ها می خندیم: ها! من از او (یا خودم در گذشته) بهترم! .


برچسب ها: خنده دار - خنده - لطیفه - تنهایی - قرار - درون - روده
آخرین اخبار سرویس:

فلسفه طنز؛ چرا بعضی چیزها «خنده دار» هستند؟

فلسفه طنز؛ چرا بعضی چیزها «خنده دار» هستند؟