مطالب مرتبط:
تاریخ بارش باران در استان های مختلف مشخص شد
آلودگی هوا در تهران و 9 استان دیگر/ بارش باران در شمال و شمال غرب کشور
بارش شدید باران در کمین این چند استان
پیش بینی باران برای نوار ساحلی دریای خزر
این استان ها در 3 روز آینده منتظر بارش باران باشند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 تیر 1403 ساعت 11:252024-07-01اقتصادي

چرا در باران پیاده روی کنیم؟


بسیاری از روزها، به دلیل بارندگی خانه نشین می شویم و حتی نمی توانیم برای ورزش روزانه خود به بیرون از خانه برویم اما ممکن است این موضوع شما را شگفت زده کند اگر بدانید که ورزش و پیاده روی زیر باران فواید فراوانی برای سلامتی دارد.

- بدانید که چیزی به نام آب وهوای بد وجود ندارد، بنابراین زمان آن است که از روزهای بارانی برای افزایش سلامتی خود استفاده کنید.

فواید هوای پاک بر سلامتی آلودگی هوا یکی از بزرگترین خطرات برای سلامت انسان است و باریدن باران، آلودگی هوا را از بین می برد؛ بارندگی میزان ذرات معلق موجود در هوا را تا 30 درصد کاهش می دهد و اگر باد نیز با آن همراه شود، این اثرات برای سلامتی بیشتر خواهد بود.

اصطلاح ذرات معلق به معنای هر چیزی در هواست که گاز نباشد، بنابراین شامل مواد آلی مانند دود، دوده، خاک و گرد و غبار و همچنین مواد معدنی مانند سولفات آمونیوم و نیترات آمونیوم است که از کودها و کلریدسدیم از آب دریا حاصل می شوند.

هر قطره باران تعداد زیادی از این ذرات ریز آئروسل را جذب می کند و آنها را می شوید در نتیجه هوا را پاک کرده و کیفیت هوایی را که تنفس می کنیم را بهبود می بخشد.

کاهش استرس و التهاب آیا تا به حال متوجه بوی خوش خاک در زمان بارش باران بر زمین خشک شده اید؟ این اثر پتریکور نامیده می شود که ناشی از برخورد آب با زمین خ


برچسب ها: سلامت - سلامتی - باران - آلودگی هوا - پیاده روی - ذرات معلق - بارندگی
آخرین اخبار سرویس:

چرا در باران پیاده روی کنیم؟

چرا در باران پیاده روی کنیم؟