موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - متناسب سازي - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - استقلال و پرسپوليس - بيمارستان روحاني بابل - موادفروشان - آرين بانك - زمين خواري لواسانات - اتحاديه بسكتبال غرب آسيا - جشنواره ملي روز جنگلبان - مديريت بحران آب - گازپروم - محمدرضا ميرشفيعي - ابن الدين حميدي - درباره برنامه دورهمي - گوليلمو ويكاريو - فرشاد قديري

مطالب مرتبط:
جهاد تبیین رسانه ها زمینه ساز شناخت فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1403 ساعت 10:102024-06-24پزشكي

شناخت طبع ماش و مصلحات آن


همه غذاهایی که میخورید باید وابسته به نوع مزاجتان انتخاب شوند، ماش هم یکی از مواد غذایی پر مصرف است که با اطلاع از مصلحات آن میتوانید این حبوبات را طبخ کنید.

- طبیعت غذایی که می خورید، از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با توجه به مزاج بدن شما انتخاب و طبخ شود زیرا دانستن طبیعت و مزاج مواد غذایی می تواند شما را از انواع بیماری ها در امان نگه دارد و از به وجود آمدن اختلالات مربوط به دستگاه گوارش جلوگیری کند.

  ماش چیست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازنمناک، ماش که در قدیم به آن مچ می گفتند، دانه ریز و سبزرنگ وجزو حبوبات و از خانواده عدس و نخودفرنگی می باشد.

ماش لطیف تر از عدس دانسته و نفخ آن را کمتر از باقلا است.

ماش غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین B6، فولات، منگنز، منیزیم، آهن، پتاسیم، مس، روی، سلنیوم، فیبر، پروتیین و اسید آمینه های ضروری مانند فنیل آلانین، لوسین، ایزولیزین، والین، لیزین و آرژنین است و به همین دلیل خواص فراوانی برای سلامتی دارد.

طبع ماش چیست؟ در طب سنتی طبع ماش همراه با پوست را سرد و خشک اما طبع ماش پوست کنده را معتدل می دانند.

مصلح ماش چیست؟ مصلح ماش ادویه های مانند خردل، زنجبیل، سماق، دارچین، زیره، فلفل، تخم کافشه، میخک و روغن بادام شیرین است.


برچسب ها: ویتامین - مواد غذایی - غذایی - مزاج - انتخاب - حبوبات - آنتی اکسیدان
آخرین اخبار سرویس:

شناخت طبع ماش و مصلحات آن

شناخت طبع ماش و مصلحات آن