مقابله با جنگ تحمیلی تحریم بر ایران: چرایی و چگونگی 1400 اشتغال برای تولید 3 میلیون قطعه خودرو در کروزدر شرایطی که بیش از 50 درصد ظرفیت کارخانجات کشور، خالی است و تولید با مداخله های دولت، سودجویی دلالان، کارکرد رانتی و بنگاه داری، تحمیل تحریم های خارجی و مانع تراشی های داخلی، - محمدامین ارشادی کارشناس صنعت خودرو در روزنامه هم میهن نوشت: سال هاست که بسیاری از دلسوزان و مسئولان کشور به دنبال یک حلقه مفقوده در توسعه ایران هستند. این حلقه غایب که به جرات می توان گفت در بخش عمده ای از صنایع ما، هنوز وجود ندارد، جایی است که باید بتواند قدر دانشگاه و ایده های جوانان خلاق این مرز و بوم را بداند و طرح های نسبتا خام را که هنوز در مواجهه با مصاعب و چالش های بازار واقعی، قرار نگرفته به کوره تجربه بسپارد، انعطاف دهد، صیقلی کند و نهایتا گوهرها و آبگینه های زیبای اندیشه متخصص ایرانی را روی میز بگذارد. چه کسی دانشگاه و صنعت خودرو را به هم پیوند زد؟ بین دانشگاه ها و کارخانه های ما، این حلقه وصل را کمتر جایی می توان یافت؛ جایی که ایده های علمی به محک عمل و تجربه در می آید تا عیار خود را نشان دهد. این جایی که از آن حرف می زنیم، شتاب دهنده و مغز متفکر یک مجموعه است. اینجا، دهها متفکر متخصص که هم، تئوری را خوب بلدند و هم می دانند کار کارشناسی و نیاز بازار چیست؛ به چکش کاری این ایده ها می پردازند. برچسب ها: صنعت خودرو - خودرو - ایران - دانشگاه - روزنامه هم میهن - دانشگاه و صنعت - کارشناس صنعت |
آخرین اخبار سرویس: |