مطالب مرتبط:
علت بی مشتری ماندن خودروهای وارداتی چیست؟
بهترین جایگزین طلای دست دوم برای سرمایه گذاری چیست؟ + اینفوگرافی
اینفوگرافی/ نگاه اقتصادی قالیباف چیست؟
ویدیو/ پاسخ نامزدها به یک سوال اساسی؛ اولین اقدام شما بعد از انتخاب چیست؟
بزرگترین مشکل باشگاه استقلال چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 تیر 1403 ساعت 09:352024-06-26سياسي

ویروس برونشیت عفونی چیست؟


محقق و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام گفت: برونشیت عفونی، بیماری ویروسی و عفونی دستگاه تنفسی است و  همواره در منطقه و کشور ما شیوع می یابد و به مژک های تنفسی پرنده آسیب می زند.

- ایسنا/ایلام محقق و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام گفت: برونشیت عفونی، بیماری ویروسی و عفونی دستگاه تنفسی است و  همواره در منطقه و کشور ما شیوع می یابد و به مژک های تنفسی پرنده آسیب می زند.

علی الله مرادی امروز چهارشنبه 6 تیرماه 1403، در نشست آموزشی با عنوان بیماری های طیور گوشتی در بخش صالح آباد شهرستان مهران اظهار کرد: این بیماری هم اکنون در منطقه شیوع ندارد، ولی ویروس آن همواره وجود دارد و هر از چندگاهی در برخی از مرغداری های استان که شرایط ضدعفونی آغازین و پایانی دوره پرورش و نیز مراقبت های رفت و آمد و قرنطینه را رعایت نمی کنند، شیوع می یابد.

وی بیان کرد: ویروس برونشیت عفونی، ضعیف است که حتی با بیوفیلم زدایی لوله های آب آشامیدنی از بین می رود و انتقال عمودی یعنی انتقال از جنین مادری برای این بیماری گزارش نشده است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام عنوان کرد: انتشار ویروس بسیار سریع است و ظرف 36 تا 48 ساعت در 100 گله نمایان می شود.


برچسب ها: بیماری ویروسی - بیماری - عضو هیئت علمی - دستگاه تنفسی - مرکز تحقیقات - منابع طبیعی - برونشیت
آخرین اخبار سرویس:

ویروس برونشیت عفونی چیست؟

ویروس برونشیت عفونی چیست؟