مطالب مرتبط:
ایران چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک شد
این کشورها برای نخستین بار از ایران نفت وارد کردند
این کشورها برای نخستین بار از ایران نفت وارد کردند
چرا آمریکا به ایران اجازه افزایش صادرات نفت داد؟
یورواستات از واردات نفت ایران به ترکیه خبر داد!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 تیر 1403 ساعت 16:102024-07-01اقتصادي

ایران چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک شد


هم اکنون صادرات نفت و میعانات گازی ایران از زمان اعمال فشار حداکثری ترامپ علیه ایران (آگوست 2018)، به بالاترین مقدار رسیده است.

این پایگاه خبری که اخبار جابه جایی نفت و گاز در پهنه جهانی را رصد می کند، - هم اکنون صادرات نفت و میعانات گازی ایران از زمان اعمال فشار حداکثری ترامپ علیه ایران (آگوست 2018)، به بالاترین مقدار رسیده است.

این پایگاه خبری که اخبار جابه جایی نفت و گاز در پهنه جهانی را رصد می کند، در این گزارش تأکید کرده است که صادرات نفت و میعانات گازی ایران 9درصد کل صادرات نفت خام و میعانات گازی اوپک را در بر می گیرد.

جایگاه ایران در اوپک با افزایش تولید و صادرات نفت در دولت سیزدهم ارتقا یافته و جمهوری اسلامی ایران با پشت سرگذاشتن نیجریه و کویت، به چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک تبدیل شده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، تولید و صادرات نفت ایران همواره تأثیر مستقیمی از شرایط سیاسی و بین المللی کشور داشته است.

در واقع هر زمان که فشارهای تحریم کاهش یافته، ایران این فرصت را داشته تا صادرات نفت خود را افزایش دهد؛ در مقابل نیز اهرم تحریم هر زمان که پرزورتر وارد عمل شده، تولید و صادرات نفت کشور را محدود کرده است.

  اما از همان روزهای نخست آغاز به کار فعالیت دولت سیزدهم، باوجود در جریان بودن تلاش ها برای توسعه مناسبات بین المللی برد-بر


برچسب ها: صادرات نفت - میعانات گازی - ایران - صادرات - فشار حداکثری - پایگاه خبری - علیه ایران
آخرین اخبار سرویس:

ایران چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک شد

ایران چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک شد