موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
در تابستان این گونه از موبایل خود مراقبت کنید
افزوده شدن 63 تخت به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
برنامه مراقبت های بهداشتی حجاج در زمان بازگشت از سفر حج تمتع در حال انجام است
برنامه مراقبت های بهداشتی حجاج مشهدی در زمان بازگشت از سفر حج تمتع در حال انجام است
63 تخت به بخش های مراقبت های ویژه سیستان و بلوچستان اضافه شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1403 ساعت 13:452024-06-24پزشكي

چگونه از نگهبانان میکروسکوپی خود مراقبت کنیم؟


از دیدگاه علم ژنتیک، فیزیک ما بیش از آن که انسان باشد میکروب است به این دلیل که بخش قابل توجهی از جسم و اندام های مختلف ما را میکروب های مفید تشکیل می دهند و این جانداران ذره بینی چه روی پوست باشند و چه داخل بینی برای بهبود کیفیت سلامت ما ضروری هستند.

- در این مقاله به شما راهکارهای ساده ای را توصیه می کنیم تا به رشد و حفظ تنوع و فراوانی این موجودات ریز و مفید در سرتاسر بدن تان کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این دوران که بسیاری از پزشکان و محققان، ما را نسبت به اهمیت میکروبیوم برای سلامت کل بدن آگاه کرده اند بیش از گذشته احساس مسئولیت عجیبی نسبت به مراقبت از باکتری ها، مخمرها، قارچ ها، ویروس ها و تک یاخته های مفیدی که در داخل بدن یا روی پوست ما زندگی می کنند، پیدا کرده ایم.

هرچند ما نمی توانیم این رفقای کوچک مان را با چشم غیرمسلح ببینیم اما بسیاری از تحقیقات، نقش اساسی آنها را در حفظ سلامت و شادی ما نشان داده است.

آدام فریدمن ، پروفسور درماتولوژی در دانشکده طب و علوم سلامتِ دانشگاه جرج واشینگتن می گوید: به زبان دانش ژنتیک، ما به لحاظ فیزیکی بیش از آن که ماهیت انسانی داشته باشیم ماهیت میکروبی داریم.

حتی اگر فقط میکروب هایی را که روی پوست ما زندگی می کنند حساب کنیم، ژن های باکتریایی مان به مراتب بیشتر از ژن های انسانی مان هستند و ا


برچسب ها: میکروب - احساس مسئولیت - بینی - مفید - مراقبت - سلامت - میکروسکوپی
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از نگهبانان میکروسکوپی خود مراقبت کنیم؟

چگونه از نگهبانان میکروسکوپی خود مراقبت کنیم؟