مطالب مرتبط:
جانشین جوزپ بورل مشخص شد: کایا کالاس کیست؟
:::جالبتر::: جانشین جوزپ بورل مشخص شد: کایا کالاس کیست؟
️کالاس جانشین بورل شد
سران اتحادیه اروپا رییسان شورا، کمیسیون و سیاست خارجی را تعیین کردند/ کالاس جانشین بورل شد
ابراز نگرانی جوزف بورل از بحران در خاورمیانه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 تیر 1403 ساعت 08:502024-06-28بين الملل

جانشین بورل مشخص شد


سران اتحادیه اروپا بامداد جمعه با انتصاب دوباره اوسولا فون در لاین به عنوان رییس کمیسیون اروپا و آنتونیو کاستا به عنوان رییس شورای اروپا موافقت کرده و کایا کالاس نخست وزیر استونی را جانشین جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا؛ سران اتحادیه اروپا بامداد جمعه با انتصاب دوباره اوسولا فون در لاین به عنوان رییس کمیسیون اروپا و آنتونیو کاستا به عنوان رییس شورای اروپا موافقت کرده و کایا کالاس نخست وزیر استونی را جانشین جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه کردند.

  از راست به چپ: فون در لاین، کاستا و کالاس بر اساس این تصمیم، فون در لاین سیاستمدار محافظه کار آلمانی به مدت پنج سال دیگر سکان هدایت کمیسیون اروپا را در دست خواهد داشت و کاستا نخست وزیر سابق پرتغال از اول دسامبر 2024 فعالیت خود را به عنوان جانشین شارل میشل و رییس شورای اروپا آغاز خواهد کرد.

انتصاب کاستا صرفا به حمایت رهبران کشورهای اتحادیه اروپا نیاز دارد اما آغاز فعالیت فون در لاین و کالاس مستلزم تایید صلاحیت آنها توسط قانونگذاران پارلمان اروپاست.

کالاس گفت که سران اتحادیه اروپا با انتخاب وی به عنوان مسئول آتی سیاست خارجی اتحادیه در بحبوحه تنش های ژئوپولییتیک مسئولیت خطیری را بر عهده وی گذاشتند.


برچسب ها: رییس شورای اروپا - اروپا - کمیسیون اروپا - رییس کمیسیون اروپا - شورای اروپا - اتحادیه - نخست وزیر
آخرین اخبار سرویس:

جانشین بورل مشخص شد

جانشین بورل مشخص شد