مطالب مرتبط:
فرونشست زمین در اکثر دشت های کشور افزایشی شده است
فرونشست زمین در اکثر دشت های کشور افزایشی شده است
افزایش مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین ها در کشور
معاینات روانپزشکی پزشکی های قانونی در کشور 20 درصد افزایش یافته است
افزایش 20 درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 تیر 1403 ساعت 09:152024-06-30اقتصادي

افزایش فرونشست زمین در دشت های کشور


مدیرکل دفتر زمین شناسی، مهندسی و زیست محیطی سازمان زمین شناسی کشور گفت: فرونشست با نرخ متفاوت در اکثر دشت های کشور در حال پیشرفت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، امیر شمشکی؛ معاون مدیرکل دفتر زمین شناسی، مهندسی و زیست محیطی سازمان زمین شناسی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره وضعیت فرونشست ایران نسبت به دنیا اظهار کرد: بررسی های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور درباره فرونشست از سال 83 به طور جدی شروع شد و از تکنیکی به نام تفسیر تصاویر ماهواره ای رادار استفاده کردیم و توانستیم میزان تغییرات سطحی را  با سرعت و دقت قابل ملاحظه ای اندازه گیری کنیم.

وی ادامه داد: این تکنیک در گذشته وجود نداشت و ما را در اندازه گیری میزان فرونشست کلی ارتفاع سطح زمین با چالش هایی مواجه می کرد و در حال حاضر با بهره برداری از این تکنیک توانستیم تغییرات را بهتر از گذشته پایش کنیم و به کمک متخصصان این بخش می توان گفت شناخت قابل قبولی از سرتاسر کشور و میزان تغییرات ارتفاعی سطح زمین در اختیار داریم.

معاون مدیرکل دفتر زمین شناسی، مهندسی و زیست محیطی سازمان زمین شناسی بیان کرد: در چند سال اخیر طی چند دوره سطح ارتفاعی زمین توسط این سازمان و سازمان نقشه برداری کشور و چند ارگان دیگر به طور کامل پایش شد و اینکه بخواهیم بگوییم کدام منطقه خ


برچسب ها: سازمان زمین شناسی - زمین شناسی - فرونشست - زمین - اندازه گیری - زیست محیطی - سازمان
آخرین اخبار سرویس:

افزایش فرونشست زمین در دشت های کشور

افزایش فرونشست زمین در دشت های کشور