مطالب مرتبط:
آغاز تامین کالاهای اساسی راهبردی کشور از طریق بنادر مازندران
آغاز تامین کالاهای اساسی کشور از طریق بنادر مازندران
طرح توسعه اسکله صیادی گناوه به زودی آغاز می شود
آغاز کلاس های طرح تابستانه اوقات فراغت برای مددجویان گلستانی
آغاز تمرینات قربانی با اورنبورگ + عکس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 تیر 1403 ساعت 08:502024-07-03اقتصادي

طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران آغاز شد


مدیرکل دامپزشکی مازندران از آغاز طرح پایش سرمی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در 225 واحد روستایی خبر داد و گفت: این طرح به مدت دوماه در استان مازندران اجرا خواهد شد.

- ساری- مدیرکل دامپزشکی مازندران از آغاز طرح پایش سرمی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در 225 واحد روستایی خبر داد و گفت: این طرح به مدت دوماه در استان مازندران اجرا خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمزه آقاپور کاظمی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از اجزای طرح پایش سرمی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تیر و مرداد ماه سال 1403 در مازندران خبر داد و افزود: در اجرای این طرح ملی استان مازندران بیشترین تعداد نمونه برداری را به انجام داده به نحوی که از 225 واحد روستایی استان و در تمامی شهرستان ها (بجز شهرستان نکا) تعداد 22 هزار و 500 نمونه سرمی و به تخمین تعداد پنج هزار نمونه سواب کلواک از پرندگان آبزی در مرحله ابتدایی طرح دریافت می شود.

وی به اجرای ادامه این طرح اشاره کرد و تصریح کرد: در مرحله بعد در صورت وجود تیتر سرمی مشکوک، نسبت به اخذ نمونه سواب کلواک و ردیابی ملکولی ویروس در گردش اقدام خواهد شد و در صورت مثبت بودن آلودگی در روستا، نسبت به پاکسازی طیور بومی منزل مربوطه اقدام و پرداخت خسارت روستاییان نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.


برچسب ها: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان - فوق حاد پرندگان - مازندران - مدیرکل دامپزشکی مازندران - استان مازندران - پرندگان - واحد روستایی
آخرین اخبار سرویس:

طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران آغاز شد

طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران آغاز شد