مطالب مرتبط:
فیلم|فرماندار ری: جشنواره های هنری بسیج اقدامی شایسته جهت دیده شدن استعداد دانش آموزان است
شهید رییسی احیاگر حقوق عانه مردم بود
فیلم | توسعه گلخانه ها در چهارمحال و بختیاری
شهید رییسی احیاگر حقوق عامه مردم بود
زاکانی با لباس محلی بختیاری + فیلم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 تیر 1403 ساعت 22:052024-06-21فرهنگي

جشنواره «هیجار» احیاگر سطوح فرهنگی و هنری قوم بختیاری است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری موفق چندین دوره از جشنواره «هیجار» گفت: این جشنواره می تواند احیاگر سطوح فرهنگی و هنری قوم بختیاری باشد.

- جشنواره هیجار احیاگر سطوح فرهنگی و هنری قوم بختیاری است ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری موفق چندین دوره از جشنواره هیجار گفت: این جشنواره می تواند احیاگر سطوح فرهنگی و هنری قوم بختیاری باشد.

اعظم روانشاد امروز (یکم تیرماه) در ششمین همایش منطقه ای هیجار با بیان اینکه قوم بزرگ و ریشه دار بختیاری، قومی است که ریشه های فرهنگی آن را باید در اعماق تاریخ جست وجو کرد، افزود: قوم بختیاری، قومی بوده که موسیقی اش برگرفته از نوای آبشاران و جویباران و کلامش به لطافت نسیم بهار در کوهساران و لالایی هایش، به ظرافت نغمه کبک ها و چکاوک ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری موفق چندین دوره از جشنواره هیجار بختیار مناطق مختلف روستایی شهرستان الیگودرز با حضور هنرمندان فعال و مطرح بختیاری و استقبال چند ده هزار نفری عموم مردم، اضافه کرد: این جشنواره با بخش های متنوع فرهنگی هنری ویژه آیین ها و سنت های لرستان به واقع می تواند احیاگر تمام سطوح فرهنگی هنری این قوم باشد.


برچسب ها: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی - فرهنگ و ارشاد اسلامی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد - قوم بختیاری - فرهنگی و هنری - بختیاری - جشنواره
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره «هیجار» احیاگر سطوح فرهنگی و هنری قوم بختیاری است

جشنواره «هیجار» احیاگر سطوح فرهنگی و هنری قوم بختیاری است