مطالب مرتبط:
محدودیت تازه و خبرساز برای مسافران حج
محدودیت تازه و خبرساز برای مسافران حج
ادعاهای امشب زاکانی هم خبرساز شد +عکس
تصویری خبرساز از ایستگاه شهربازیِ میدان آزادی
سوتی زاکانی در مناظره دیشب خبرساز شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 تیر 1403 ساعت 01:452024-06-25بين الملل

محدودیت تازه و خبرساز برای مسافران حج


مقررات خروج آب زمزم همراه زائران از عربستان با محدودیت هایی مواجه است که البته حدود آن را معمولا شرکت های هواپیمایی تعیین می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، طبق سیاست عربستان، تنها چند شرکت هواپیمایی می توانند آب زمزم را از فرودگاه های جده، ریاض یا مدینه خارج کنند.

براساس خط مشی حمل آب زمزم همراه زائر، خطوط هوایی، که عربستان تعیین کرده است این امکان را به هر زائر داده اند که 5 لیتر آب زمزم را همراه داشته باشند، اما این مقررات برای دیگر زائران که با شرکت های هواپیمایی غیرسعودی سفر می کنند، متفاوت است.

طبق این مقررات، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که مسئولیت انتقال حجاج ایرانی را در حج تمتع 1403 به عهده دارد، به زائران توصیه کرده است دو بطری کوچک آب زمزم در کیف دستی می توانند همراه خود داشته باشند.

با توجه به محدود حمل بطری آب نوشیدنی در پرواز، به زائران توصیه شده است از بطری های آب زمزم که توسط کارخانه آب زمزم بسته بندی شده است، استفاده کنند و نمی توانند بطری های آب زمزم را که به صورت دستی پر شده است حمل کنند.

محمد معصومی، نماینده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرده است: تمام بارهای مسافران در فرودگاه های مدینه و جده با دستگاه ایکس ری بررسی می شود و چنانچه مایعات درون چمدان و کیف های بزرگ باشد آن را خا


برچسب ها: هواپیمایی - شرکت های هواپیمایی - شرکت هواپیمایی - زائر - زائران - عربستان - همراه
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت تازه و خبرساز برای مسافران حج

محدودیت تازه و خبرساز برای مسافران حج