مطالب مرتبط:
کارگردان سریال «نجلا» دبیر جشنواره تئاتر فجر شد
دبیر چهل و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر منصوب شد
دبیران جشنواره های تئاتر فجر و کودک و عروسکی منصوب شدند
تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد
حساسیت دلار به انتخاب رییس جمهور آینده بالا رفت/ دولت بعدی نباید با حراج سکه به بازار جهت دهد/ مردم وعده طلایی زاکانی را شوخی می دانند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 تیر 1403 ساعت 14:002024-06-26فرهنگي

به بهانه انتخاب بیست و دومین دبیر تئاتر فجر


خیرالله تقیانی پور که امروز (چهارشنبه 6 تیر ماه) حکم دبیر چهل و سومین دوره جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد، بیست و دومین کسی است که در این جایگاه قرار می گیرد.

- خیرالله تقیانی پور که امروز (چهارشنبه 6 تیر ماه) حکم دبیر چهل و سومین دوره جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد، بیست و دومین کسی است که در این جایگاه قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جشنواره تئاتر فجر طی این سال ها دبیران گوناگونی را تجربه کرده است؛ برخی از آنان مدیریت مرکز هنرهای نمایشی را بر عهده داشته اند، برخی بیشتر به عنوان کارگردان شناخته می شدند و تعدادی نیز به عنوان چهره ای دانشگاهی، این مسئولیت را بر عهده گرفته اند.

این جشنواره همان گونه که از نامش پیداست، از جمله رویدادهایی است که به انگیزه پیروزی انقلاب اسلامی در دهه 60 راه اندازی شده و نخستین دوره آن سال 1361 برگزار شده است.

در آن مقطع، دبیری جشنواره بر عهده مدیر کل هنرهای نمایشی بود و از آنجاکه در اولین دوره این جشنواره طاها عبدخدایی این مسئولیت را بر عهده داشت، دبیری جشنواره تئاتر فجر نیز به او سپرده شد.

او از سال 61 این مسئولیت را بر عهده داشت و تا 5 دوره به صورت پیاپی، دبیر جشنواره تئاتر فجر باقی ماند؛ جشنواره هایی که متناسب با شرایط آن دوره و با رویکردی عموما انقلابی و به صورت ملی برگزار می شد.


برچسب ها: جشنواره تئاتر فجر - جشنواره - خیرالله تقیانی پور - چهل و سومین - دبیر - تئاتر - سومین دوره
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه انتخاب بیست و دومین دبیر تئاتر فجر

به بهانه انتخاب بیست و دومین دبیر تئاتر فجر