مطالب مرتبط:
آفت جوندگان موزی مهار می شود
مبارزه با آفت سن غلات در مزارع گندم و جو لرستان پایان یافت
حمله جوندگان موزی به مزارع اردبیل
رشد بیش از 48 درصدی مبارزه شیمیایی با آفت سن غلات در لرستان
آتش سوزی در مراتع اسدآباد مهار شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 تیر 1403 ساعت 20:052024-07-01اقتصادي

آفت جوندگان موذی مهار می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش می کنیم آفت جوندگان موذی را که به گندم زارها و کشتزار سیب زمینی خسارت وارد کرده، مهار کرده و جلوی خسارت بیشتر را بگیریم.

- نوبخت اژدری در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: آفت جدیدی که بر اثر تغییرات آب و هوایی در دشت اردبیل گریبانگیر کشاورزان شده، حضور جوندگان موذی به ویژه موش در مزارع سیب زمینی و گندم است که تا 30 درصد خسارتی را به این اراضی وارد کرده است.

وی تصریح کرد: با تلاش همکاران سعی بر این است تا در 97 هزار هکتار اراضی عملیات مبارزه به صورت سمپاشی، مایه کوبی و طعمه گذاری انجام شده و جلوی خسارت وارده به مزارع و کشتزارها گرفته شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ما توصیه های لازم را در ماه های گذشته به سیب زمینی کاران دشت اردبیل انجام دادیم و امیدواریم با مراقبت بیشتر جلوی وارد آمدن خسارت به مزارع سیب زمینی به دنبال شیوع برخی بیماری های قارچی و فصلی گرفته شود.

اژدری افزود: به زارعان سیب زمینی توصیه کردیم که از آبیاری مزارع به ویژه در روزهای بارندگی پرهیز کرده تا بهنگام و به موقع این آبیاری ها انجام و جلوی شیوع بیماری بادزدگی جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مدیریت مزرعه از همه جهات و کارشناسی های انجام گرفته باید با نظارت و دقت بیشتر ب


برچسب ها: سازمان جهاد کشاورزی - جهاد کشاورزی استان - سیب زمینی - خسارت - اردبیل - جهاد کشاورزی - استان اردبیل
آخرین اخبار سرویس:

آفت جوندگان موذی مهار می شود

آفت جوندگان موذی مهار می شود