مطالب مرتبط:
چه بر سرِ وارثانِ اسکندر مقدونی آمده است؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 تیر 1403 ساعت 09:352024-06-30بين الملل

چه بر سرِ وارثانِ اسکندر مقدونی آمده است؟


اسکندر مقدونی در سن 20 سالگی بر تخت پادشاهی مقدونیه نشست و تنها 12 سال بعد با فتح یکی از بزرگترین امپراتوری های جهان باستان درگذشت.

اما پس از مرگ اسکندر مقدونی این پرسش مطرح شد که آیا او صاحب فرزند شد و در خلاء قدرت پس از مرگش، - چه بر سر وراث او آمد؟ اسکندر مقدونی که قلمرو فرمانروایی خود را از بالکان تا پاکستان امروزی گشترش داده بود در عنفوان جوانی و در سن 32 سالگی درگذشت.

اما چه بر سر امپراتوری وسیع او آمد؟ اسکندر چند وارث داشت که در خلاء قدرت پس از مرگش حکومت کننداما هیچیک به حکومت نرسیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا به نقل از لایوساینس، اسکندر مقدونی در سن 20 سالگی بر تخت پادشاهی مقدونیه نشست و تنها 12 سال بعد با فتح یکی از بزرگترین امپراتوری های جهان باستان درگذشت.

اما پس از مرگ اسکندر مقدونی این پرسش مطرح شد که آیا او صاحب فرزند شد و در خلاء قدرت پس از مرگش، چه بر سر وراث او آمد؟ مورخان و باستان شناسان به این پرسش، جواب آری می گویند.

به اعتقاد آن ها اسکندر یک و احتمالاً دو فرزند پسر داشته است.

نخستین پسر او مشهور به هراکل مقدونیه مادرش نجیب زاده ایرانی با نام بارسین است و پسر دوم او اسکندر چهارم از همسرش رکسانا است.

اما رکسانا که بود؟ یان ورتینگتون استاد تاریخ باستان در دانشگاه مک کواری در سیدنی استرالیا، در کتاب خود اسکندر کبیر می نویس


برچسب ها: اسکندر مقدونی - اسکندر - امپراتوری - باستان - بزرگترین - سالگی - مقدونیه
آخرین اخبار سرویس:

چه بر سرِ وارثانِ اسکندر مقدونی آمده است؟

چه بر سرِ وارثانِ اسکندر مقدونی آمده است؟