نبرد نابرابری ها در مدرسه؛ روایتی از آرزو های ناتمام دانش آموزان فراموش شدهمعین الدین قربانی؛ در گذشته، آموزش و پرورش محدود به طبقه خاصی از حاکمان، مسئولین و اشراف جامعه بود و تنها فرزندان این گروه ها از حق آموزش برخوردار بودند. - نبرد نابرابری ها در مدرسه؛ روایتی از آرزو های ناتمام دانش آموزان فراموش شده دسترسی به ابزار های دیجیتال، اینترنت پرسرعت و نرم افزار های آموزشی می تواند نقش مهمی در تحقق عدالت آموزشی و کاهش شکاف های موجود ایفا کند. با این حال، توزیع فناوری در ایران هنوز با چالش هایی روبه روست و دسترسی به فناوری های آموزشی در مناطق مختلف کشور به طور چشمگیری متفاوت است. همین موضوع از تحقق عدالت آموزشی در سطح ملی جلوگیری می کنند. گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو - معین الدین قربانی؛ در گذشته، آموزش و پرورش محدود به طبقه خاصی از حاکمان، مسئولین و اشراف جامعه بود و تنها فرزندان این گروه ها از حق آموزش برخوردار بودند. در آن زمان، هیچ بحثی در مورد اینکه چرا همه افراد جامعه باید از آموزش و پرورش بهره مند شوند، وجود نداشت. به این ترتیب، نابرابری آموزشی در خصوص افرادی که به مدرسه نمی رفتند، مطرح نبود. البته این که همه افراد نمی توانستند از مدرسه استفاده کنند، خود نوعی بی عدالتی به شمار می آمد. برچسب ها: آموزش - آموزشی - آموزش و پرورش - عدالت آموزشی - دانش آموزان - دانش - برخوردار |
آخرین اخبار سرویس: |