راز دود موتور جت چیست؟در دنیای پیچیده موتور های جت، گاهی اوقات پدیده هایی مانند دود خروجی از انتهای موتور، پرسش هایی را در ذهن ناظران ایجاد می کند. اما اغلب، این نشانه ها بخشی طبیعی از عملکرد این ماشین های قدرتمند هستند. - به گزارش تابناک، موتور های جت برای عملکرد صحیح و طول عمر بالا، نیازمند روانکاری دقیق قطعات متحرک هستند. روغن موتور، این وظیفه حیاتی را بر عهده دارد. در حین کارکرد موتور، روغن در مخازن مخصوصی به نام مخزن روغن (sump) جمع می شود. به دلیل ماهیت عملکرد موتور و فرآیند های داخلی، هوای مخلوط با بخارات روغن نیز در این مخازن جمع می شود. تجمع این هوا و بخارات می تواند منجر به افزایش فشار و مشکلات دیگر در سیستم روغن کاری شود. برای رفع این مسئله، موتور های جت به سیستم های تهویه روغن مجهز هستند. در موتور GEnx، **لوله تهویه مرکزی (CVT) ** نقش کلیدی را ایفا می کند. این لوله، مانند یک مسیر خروجی، هوای جمع شده در مخزن روغن را به بیرون از موتور هدایت می کند. اصطلاح تخصصی برای این خروج هوا، overboard است که در صنعت هوانوردی به معنای تخلیه به فضای آزاد بیرون از بدنه موتور یا هواپیما به کار می رود. نکته جالب در مورد سیستم CVT موتور GEnx، وجود قطعه ای به نام **اجکتور (eductor) ** در داخل این لوله است. برچسب ها: موتور - روغن - عملکرد - ماشین های قدرتمند - تهویه - مخازن - سیستم |
آخرین اخبار سرویس: |