خبر خوش برای پروژه 20 ساله!آن طور که وزیر راه و شهرسازی وعده داده، تملک اراضی مسیر ریلی رشت - آستارا؛ پروژه 20 ساله ای که به عنوان حلقه نهایی کریدور شمال - جنوب شناخته می شود، - به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مسیر ریلی رشت - آستارا حلقه نهایی کریدور شمال - جنوب محسوب می شود. این کریدور نیز به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس به شمار می رود و ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا را فراهم خواهد کرد. تکمیل کریدور شمال - جنوب فرصت بی نظیری برای جذب بالاترین حجم از بار روسیه و ترانزیت آن از طریق ایران فراهم می کند که با افزایش درآمدهای ترانزیتی در رشد شاخص های اقتصادی کشور نیز تاثیرگذار است. راه آهن رشت - آستارا به طول 162. 5 کیلومتر در دو قطعه طراحی شده و شامل 9 ایستگاه صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، پره سر، اسالم، لیسار، حویق، لوندویل و آستارا می شود. گفتنی است؛ تکمیل راه آهن رشت - آستارا به تکمیل کریدور بین المللی ریلی (NOSTRAC) می انجامد و راه آهن ایران را به راه آهن کشورهای قفقاز، روسیه، اسکاندیناوی و شمال اروپا متصل می کند. از سوی دیگر تکمیل این مسیر ریلی، مزایایی از جمله تسهیل در مبادلات بازرگانی از مبادی و مقاصد بندر هلسینکی فنلاند، هامبورگ آلما برچسب ها: کریدور - اقیانوس هند - رشد شاخص های اقتصادی - آستارا - مسیر ریلی - وزیر راه و شهرسازی - درآمدهای ترانزیتی |
آخرین اخبار سرویس: |