مطالب مرتبط:
بالاخره خبر خوش برای پروژه 20 ساله!
خبر فوری و خوش برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و جانبازان معسر / مددجویان غافلگیر می شوند
خبر فوری و خوش برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و جانبازان معسر / مددجویان غافلگیر می شوند
خبر خوش واریز عیدی این گروه از بازنشستگان + مبلغ
خبر خوش برای طرفداران سریال «پایتخت»
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اسفند 1403 ساعت 14:102025-03-10بين الملل

خبر خوش برای پروژه 20 ساله!


آن طور که وزیر راه و شهرسازی وعده داده، تملک اراضی مسیر ریلی رشت - آستارا؛ پروژه 20 ساله ای که به عنوان حلقه نهایی کریدور شمال - جنوب شناخته می شود، - به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مسیر ریلی رشت - آستارا حلقه نهایی کریدور شمال - جنوب محسوب می شود.

این کریدور نیز به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس به شمار می رود و ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا را فراهم خواهد کرد.

تکمیل کریدور شمال - جنوب فرصت بی نظیری برای جذب بالاترین حجم از بار روسیه و ترانزیت آن از طریق ایران فراهم می کند که با افزایش درآمدهای ترانزیتی در رشد شاخص های اقتصادی کشور نیز تاثیرگذار است.

 راه آهن رشت - آستارا به طول 162.

5 کیلومتر در دو قطعه طراحی شده و شامل 9 ایستگاه صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، پره سر، اسالم، لیسار، حویق، لوندویل و آستارا می شود.

گفتنی است؛ تکمیل راه آهن رشت - آستارا به تکمیل کریدور بین المللی ریلی (NOSTRAC) می انجامد و راه آهن ایران را به راه آهن کشورهای قفقاز، روسیه، اسکاندیناوی و شمال اروپا متصل می کند.

از سوی دیگر تکمیل این مسیر ریلی، مزایایی از جمله تسهیل در مبادلات بازرگانی از مبادی و مقاصد بندر هلسینکی فنلاند، هامبورگ آلما


برچسب ها: کریدور - اقیانوس هند - رشد شاخص های اقتصادی - آستارا - مسیر ریلی - وزیر راه و شهرسازی - درآمدهای ترانزیتی
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوش برای پروژه 20 ساله!

خبر خوش برای پروژه 20 ساله!