مدل تجاری باج گیری در رسانه های خبریوقتی رسانه ها از ناظر قدرت به بازیگر منافع تبدیل می شوند، مرز میان اطلاع رسانی و باج خواهی کمرنگ می شود. - به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، مقاله حاضر با بررسی پرونده مشهور جف بزوس، کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی، و نشریه نشنال اینکوایرر ، زنگ هشداری است برای اینکه چگونه ممکن است رسانه ها از نقش سنتی خود فاصله بگیرند و به ابزارهای خطرناکی برای باج خواهی در فضای سیاسی و اقتصادی تبدیل شوند. آغاز ماجرا: جف بزوس و افشای یک اخاذی ماجرای جنجالی جف بزوس، بنیان گذار آمازون و مالک روزنامه واشنگتن پست، سرآغاز تحلیل رولنیک است. بزوس در مطلبی بی سابقه در پلتفرم میدیوم فاش کرد که شرکت امریکن میدیا کورپریشن ناشر نشریه نشنال اینکوایرر ، او را تهدید کرده بود که اگر بررسی ها و افشاگری های روزنامه تحت مالکیتش علیه روابط سیاسی شرکت امریکن میدیا کورپریشن و کاخ سفید را متوقف نکند، تصاویر خصوصی او را منتشر خواهد کرد. بزوس اما برخلاف بسیاری، به جای تسلیم شدن، اقدام به افشاگری عمومی علیه تهدید رسانه ای کرد. او با انتشار ایمیل های تهدیدآمیز و افشای مکاتبات، نه تنها در برابر اخاذی ایستاد بلکه توجه جهانی را به پدیده ای جلب کرد که پیش تر معمولاً در خفا باقی می ماند. برچسب ها: رسانه ها - جف بزوس - رسانه - روزنامه - رسانه های خبری - تصاویر خصوصی - سرمایه گذار |
آخرین اخبار سرویس: |