مطالب مرتبط:
مدل تجاری باج گیری در رسانه های خبری
در مدت مسئولیتم به احدی باج ندادم
روایت آکسیوس از لجاجت ترامپ برای تداوم جنگ تجاری
به آمریکا باج نمی دهیم و برای توافق تعرفه ای عجله نداریم
تشکیل جبهه واحد چین علیه جنگ تجاری آمریکا
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1404 ساعت 14:252025-04-15بين الملل

مدل تجاری باج گیری در رسانه های خبری


وقتی رسانه ها از ناظر قدرت به بازیگر منافع تبدیل می شوند، مرز میان اطلاع رسانی و باج خواهی کمرنگ می شود.

- به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، مقاله حاضر با بررسی پرونده مشهور جف بزوس، کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی، و نشریه نشنال اینکوایرر ، زنگ هشداری است برای اینکه چگونه ممکن است رسانه ها از نقش سنتی خود فاصله بگیرند و به ابزارهای خطرناکی برای باج خواهی در فضای سیاسی و اقتصادی تبدیل شوند.

آغاز ماجرا: جف بزوس و افشای یک اخاذی ماجرای جنجالی جف بزوس، بنیان گذار آمازون و مالک روزنامه واشنگتن پست، سرآغاز تحلیل رولنیک است.

بزوس در مطلبی بی سابقه در پلتفرم میدیوم فاش کرد که شرکت امریکن میدیا کورپریشن  ناشر نشریه نشنال اینکوایرر ، او را تهدید کرده بود که اگر بررسی ها و افشاگری های روزنامه تحت مالکیتش علیه روابط سیاسی شرکت امریکن میدیا کورپریشن و کاخ سفید را متوقف نکند، تصاویر خصوصی او را منتشر خواهد کرد.

بزوس اما برخلاف بسیاری، به جای تسلیم شدن، اقدام به افشاگری عمومی علیه تهدید رسانه ای کرد.

او با انتشار ایمیل های تهدیدآمیز و افشای مکاتبات، نه تنها در برابر اخاذی ایستاد بلکه توجه جهانی را به پدیده ای جلب کرد که پیش تر معمولاً در خفا باقی می ماند.


برچسب ها: رسانه ها - جف بزوس - رسانه - روزنامه - رسانه های خبری - تصاویر خصوصی - سرمایه گذار
آخرین اخبار سرویس:

مدل تجاری باج گیری در رسانه های خبری

مدل تجاری باج گیری در رسانه های خبری